بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور لیبی از موسسه صراط مبین

  • یکشنبه, 28 آذر 1395 14:49
  • بازدید 3207 بار

به گزارش"پایگاه اطلاع رسانی صراط مبین" دکتر محمد تقی دشتی در آغاز ملاقات با دکتر اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور لیبی، ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی در خصوص رسالت موسسه و اقدامات عملیاتی انجام شده در حوزه مسئله شناسی فرهنگی اظهار کرد: موسسه صراط مبین ضمن تمرکز بر حل مسئله در مباحث پژوهشی، پژوهش های قبلی را نیز مورد توجه قرار داده و فرا تحلیلی از پژوهش های معتبر قبلی ارائه می کند.

ایشان با اشاره به این که ارائه فراتحلیل از پژوهش های پیشین، مجموعه های پژوهشی را از موازی کاری به دور می سازد، ابراز داشت: احصاء اقدامات صورت گرفته توسط مراکز تصمیم گیر حاکمیتی یکی دیگر از موارد تحقیقی این موسسه است.
وی افزود: پس از تحلیل و بررسی قوانین مربوطه، تصمیمات، اقدامات و تشکل های راه اندازی شده، چرایی عدم موفقیت در حل مسائل فرهنگی علی رغم وجود پیشینه های تحقیقاتی مورد توجه قرار می گیرد.
ایشان بیان داشتند: موسسه در تحقیقات خود تحت قالب نمون برگ، مشکل اصلی مسئله را مشخص نموده، تحقیقات اصلی خود را بر روی حل این مسئله اصلی متمرکز نموده، نظریات کارشناسان این حوزه را جویا می شود.
وی مسئله یابی و اقدام برای حل مسئله اصلی را از مهمترین تمایزات موسسه صراط مبین با دیگر مراکز پژوهشی عنوان کرد و ابراز داشت: این نوع پژوهش از جهت روشی، روشی بدیع و ساختاری تفسیری بوده، و از جهت حل مسئله نیز دارای اهمیت زیادی است.
دکتر دشتی با تأکید بر این که پژوهش های صورت گرفته در موسسه صراط مبین به بیش از 300 نهاد حاکمیتی و تصمیم گیر ارسال می شود، تصریح کرد: این رویکرد تحقیقی و پژوهشی ایجاد ادبیات منسجم برای حل مسئله در سطح حاکمیتی را به دنبال داشته است.
وی ابراز نظرات صاحب نظران و دلسوزان نظام اسلامی در حوزه فعالیتی موسسه صراط مبین را اقدامی ارزنده برای پویایی این مجموعه پژوهشی عنوان کرد و اظهار داشت: موسسه صراط مبین موفق به ترسیم نظام واره جامع مسائل و آسیب های دینی و فرهنگی جامعه به صورت بسته پژوهشی 400 صفحه ای شده است.
مدیر عامل موسسه صراط مبین با بیان این که در این بسته پژوهشی، ریشه یابی مسائل و معضلات اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، ابراز داشت: موسسه بر این باور است که در مواجهه با مسائل پائین دستی که در خود علل و آسیب های میانی، اصلی و ریشه را جای داده؛ تا مباحث ریشه ای حل نشود، هیچ اقدامی، اثر گذری لازم را برای حل معضلات اجتماعی نخواهد داشت.
 دکتر دشتی ورود موسسه صراط مبین به بحث فقه حکومتی را در راستای ارائه پشتوانه های نظری برای دولت اسلامی عنوان نمود و ابراز داشت: علی رغم وجود مبانی مستحکم حکومت اسلامی، هنوز بسیاری از شقوق و ارکان مختلف حکومت داری از فقر نظری رنج می برد و مبانی مستحکم به نظریه سازی های به روز تبدیل نشده است.
وی بازخوانی آموزه های اسلامی با فقه حکومتی را بسیار مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: باید اصول و قواعد مربوط به اداره جامعه در حکومت ولایت فقیه را احصا نموده، و روابط میان قوا با رهبر جامعه اسلامی به خوبی تبیین گردد.
جناب آقای دکتر اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی طی بازدید از موسسه صراط مبین، از تلاش های علمی این موسسه فرهنگی پژوهشی در راستای حل ریشه ای معضلات فرهنگی و اجتماعی ایران اسلامی تقدیر و تشکر نمود.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید