ضرورت کاردانی و تخصص-در سیاست و مشاغل و...

 

آیه شریفه : قَالَ اجْعَلْنِي عَلَى خَزَآئِنِ الأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ (سوره یوسف ، آیه 55)
ترجمه : (يوسف ) گفت : مرا بر خزانه هاي اين سرزمين (مصر) بگمار، زيرا كه من نگهباني دانا هستم .
روایت : نبی اکرم فرمود : الا و من امّ قوماً امامة عمیاء و فی الأمة من هو أعلم منه فقد کفر (بحارالانوار ، ج66 ، ص 487)
ترجمه : بدانید ! هر کس بدون داشتن اطلاعات کافی (و نداشتن تخصص های لازم) زمامداری ملتی را به دست بگیرد و در بین مردم ، فرد داناتری از او باشد بی تردید کافر شده (و از اسلام و تعهد اسلامی خارج گشته) است.


امام خمینی(ره) : دولت بدون گزينش اشخاص متعهد و متخصص در رشته هاي مختلفه موفق نخواهد شد و دولت‌مردان در گزينش همكاران به كارداني و تعهد آنان و بهتر خدمت كردن آن‌ها به كشور و در منافع ملت بودن آنان تكيه كنند تا در پيش حق تعالي و ملت روسفيد باشند و در امور موفق باشند... (صحيفه امام، ج‏19، ص 157)
امام خامنه ای : در جمهوری اسلامی، رسيدن به مقامات مؤثر در سلسله مراتب حكومتی، تابع صلاحيت‌هاست. هر كه صلاحيت دارد، بايد در ميدآن‌ها ی فعاليت و تلاش و مسؤوليت جلو برود؛ از هر نقطه‌ی كشور و از هر قشر اجتماعی باشد؛ و همه‌ی اين‌ها  با هدايت اسلام و الهام‌گيری از متون الهی و قرآنی صورت می‌پذيرد. (بيانات در اجتماع بزرگ مردم جيرفت 17/02/1384)

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

پیام هفته

اقدام و تلاش
قرآن : ... فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ...  (سوره توبه، آیه 12)ترجمه: با پیشوایان کفرکه دشمن انسان و انسانیت هستند و با ارزش های توحیدی می ستیزند نبرد کنید.حدیث: قَالَ الامام علی (ع) : ... وَ جَاهِدْ فِي اَللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ وَ لاَ تَأْخُذْكَ فِي اَللَّهِ لَوْمَةُ لاَئِمٍ وَ خُضِ اَلْغَمَرَاتِ لِلْحَقِّ حَيْثُ كَانَ وَ تَفَقَّهْ فِي اَلدِّينِ وَ عَوِّدْ نَفْسَكَ اَلتَّصَبُّرَ عَلَى اَلْمَكْرُوهِ وَ نِعْمَ اَلْخُلُقُ اَلتَّصَبُرُ فِي اَلْحَقِّ و  (نهج البلاغه، نامه 31)ترجمه: امام علی(ع) فرمودند: در راه خدا جهاد كن جهدى كامل، و ملامت ملامت كنندگان تو را از جهاد در راه خدا باز ندارد. به را...

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید