هفتمین شماره از دو فصلنامه فقه حکومتی در آستانه انتشار

  • چهارشنبه, 13 آذر 1398 08:18
  • بازدید 2050 بار

سردبیر دو فصلنامه علمی-ترویجی فقه حکومتی: با اهتمام محققان و پژوهشگران ، 6 عنوان مقاله  در حوزه فقه حکومتی  در آستانه انتشار در شماره هفتم است و به‌زودی برای بهره‌مندی مخاطبان منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام دکتر حسین جوان آراسته ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به‌طورقطع بهره‌مندی از نیروهای متخصص و توانمند به‌ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران و استفاده از نتایج و دستاوردهای علمی آن‌ها، ثمرات برجسته و چشمگیری را نصیب جامعه فقهی و حقوقی کشور می‌سازد. از سوی دیگر مطرح‌شدن موضوعات و مسائل فقهی-حقوقی متعدد در سطح جامعه علمی، نیازمند بحث و پژوهش‌های جدی است؛ ازاین‌رو دو فصلنامه فقه حکومتی می‌کوشد، با شناسایی مسائل مطرح و اولویت‌دار این حوزه، با بهره بردن از دیدگاه‌های اساتید برجسته، گامی در مسیر گره‌گشایی از این مسائل و موضوعات بردارد. وی همچنین از همه اساتید و پژوهشگران حوزوی و دانشگاه دعوت کرد برای چاپ و انتشار، مقالات خود را در حوزه فقه حکومتی برای این مجله ارسال کنند.
دکتر جوان آراسته با یادآوری اینکه مراحل انتشار شماره هفتم فقه حکومتی در حال انجام است و طی روزهای آتی منتشر خواهد شد، عناوین تعدادی از مقالات این شماره را به شرح زیر عنوان کرد:
فتوای معیار در قانون‌گذاری
تأملی پرتاثیر قلمروی دین بر قانون‌گذاری با تأکید بر نظریه تطبیق
تحلیل نظام تفکیک قوای عرفی در ساختار ولایت‌فقیه
نظارت بر نهاد شورای نگهبان و اعضای آن
قاعده نفی حرج در گستره قاچاق کالا و ارز

ورودبه سامانه نشریه فقه حکومتی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید