ظرفیت های بالنده مبنا در شناسایی مسائل و تولید نظام واره

  • یکشنبه, 04 تیر 1402 08:41
  • بازدید 3149 بار

دیدار معاون فرهنگی سازمان بسیج سپاه پاسداران و معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان قم از مرکز پژوهشی مبنا

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان قم، در دیدار از مرکز پژوهشی مبنا ضمن تقدیر از تلاش پژوهشگران این مجموعه به اهداف حضور خود در مرکز پژوهشی مبنا اشاره نمود و اظهار داشت: برنامه پنج ساله قم با توجه به شرایط و اقتضائات قم وبا نگاه به گام دوم انقلاب اسلامی تدوین خواهد شد.
در حال حاضر در استان قم شرایط مختلفی برای بسیج شکل گرفته و از 700 پایگاه بسیج برخی پایگاه ها فعال نیستند، بنابراین ما رویکرد محله ای را در دستور کار قرار داده و برای هر یک از محلات مدیر محله ای ،از دل مردم و با انتخاب خود مردم تعیین میشود.
آقای محبی با اشاره به این که 123 محله در شهر قم و پردیسان شناسایی و ساماندهی شده است، اظهار داشت: سازمان بسیج فعالیت خود را به سمت محله محوری پیش برده و تربیت نیروی تراز انقلاب را در دستور کار قرار داده است.
ایشان تربیت نیروهای حلقه میانی نظام و پیش برد رسالت انقلاب اسلامی از این طریق را از رسالت های سازمان بسیج توصیف نمود و ابراز داشت: با بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب، پیامدهای کلی و جزئی احصا و  سپس شاخص هایی ناظر به این پیامدها طراحی شد.
جناب سرهنگ محبی راه اندازی کارگروه‌های تخصصی به منظور بررسی شاخص ها را از دیگر رویکردهای این طرح برشمرد و اذعان داشت: بر آنیم تا با توجه به تجربیات موفق مرکز مبنا ،از ظرفیت های بالنده این مرکز برای شناسایی مسائل پیش رو استفاده حداکثری داشته باشیم.
آقای امانی  مسئول فرهنگی سازمان بسیج سپاه پاسداران نیز در ادامه این دیدار ضمن اشاره به دایره فعالیت های مشترک با مرکز پژوهشی مبنا، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در منویات خود بارها و بارها بر توجه به سبک زندگی به ویژه عنصر خانواده تاکید نموده‌اند.
ایشان با بیان این که بسیاری از مسائل کشور به نوعی با نهاد خانواده در ارتباط است، اظهار داشت: مجموعه سپاه و بسیج با تمام تشکیلات و پایگاه‌هایی که در کشور تاسیس نموده، خود را پای کار و خادم مجموعه‌های انقلاب اسلامی می‌داند و در این راستا امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های متقابل نهادهای انقلاب برای پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی استفاده حداکثری داشته باشیم.
گفتنی است؛ دکتر صدقی، معاون ارتباطات مرکز پژوهش مبنا، در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز پژوهشی با بیان این که شعار این مجموعه ناظر به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بر محور کارآمدی نظام اسلامی انتخاب شده است، اظهار داشت: گروه‌های علمیِ فرهنگ دینی، نهاد دینی و مردم سالاری دینی  سه گروه پایه مرکز پژوهشی مبنا در بررسی مولفه های بنیادین نظام اسلامی هستند.
معاون ارتباطات مرکز پژوهش مبنا تاکید کرد: ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا با نگاه به نیازهای پژوهشی به دنبال ارائه یافته‌های تحقیقاتی جوانان پژوهشگر انقلابی است.
وی برخوداری از نگاه نظام وارگی را از ویژگی‌های بارز مرکز مبنا توصیف نمود و اذعان داشت: این مرکز پژوهشی در عرصه برگزاری هیئت‌های اندیشه‌ورز، از سبک خاصی استفاده و روش نخبگی و خرد جمعی را مورد توجه قرار می‌دهد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه

View the embedded image gallery online at:
https://smhi.ir/index.php/news/item/5547-1#sigProIdc3bb582b45

نظر دادن

پیام هفته

قانون شکنی
آیه شریفه : إِنَّمَا ﭐلسَّبِيلُ عَلَى ﭐلَّذِينَ يَظْلِمُونَ ﭐلنَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي ﭐلْأَرْضِ بِغَيْرِ ﭐلْحَقِّ أُوْلَـٰئِکَ لَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ  (سوره مبارکه شوری ، آیه 42)ترجمه : گناه بر کساني است که به مردم ظلم مي‏کنند ، و بدون داشتن بهانه‏اي و حقي مي‏خواهند در زمين فساد و ظلم کنند ، آنان عذابي دردناک دارند. روایت : قال علی( ع ): من تعدی الحق ، ضاق مذهبه.  (بحار الانوار ، ج 77 ، ص 211 )ترجمه : امام علی(ع) مي‌فرمايد: هر کس از حق (قانون) تجاوز کند ، در تنگنا گرفتار می آید.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید