پژوهشنامه افق مکث با موضوع "مسجد" منتشر شد.

  • سه شنبه, 08 تیر 1395 10:06
  • بازدید 2814 بار

به گزارش "صراط مبین"شماره دوم پژوهشنامه افق مکث در اردیبهشت 1395 چاپ و منتشر شد.در هر شماره از این نشریه یکی از مسائل اجتماعی – فرهنگی با رویکرد حل مساله مد نظر قرار گرفته و با محورهای پژوهشی مختلف، پس از ارائه تصویری واضح از مساله، در صدد تبیین راه کارهای حل آن است.
موضوع شماره دوم، مساله مسجد می باشد که از مهمترین نهادهای جامعه اسلامی است و کارکردهای آن می تواند مانع بسیاری از آسیب های اجتماعی یا التیام بخش آنها باشد.
اما در جامعه فعلی که با سرعت بسیار به سمت مدرنیته رفته و تمام نهادهای سنتی را بدون محاسبه منطقی، به افول کشانده، وضعیت مطلوبی ندارد.
در فصل اول این شماره، جهت پیشینه شناسی وضعیت مساله، به ذکر مقررات، آمار و نهادهای دخیل در مساله توجه شده است.
و در فصل دوم با بررسی منابع علمی (پس از پالایش منابع اولیه) سه محور آسیب ها، عوامل و راهکارها استخراج شده و به صورت تیتر وار و در قالب نمودار ارائه شده است. و در ادامه با بیان کارکردها و ارکان، به معرفی الگوی مطلوب مسجد پرداخته شده است.
فصل سوم با مد نظر قرار دادن راهکارهای محوریت بخشی به مسجد در جامعه، به مصاحبه با اساتید پرداخته است. که در این بخش نظرات آقایان: آیت الله اراکی، حجج اسلام تقی قرائتی، ایزدهی، حسامی، دکتر رحمانی و مهندس دیزانی منعکس شده است.
شماره سوم پژوهشنامه با موضوع "بازی های رایانه ای" تیر ماه سال جاری منتشر خواهد شد.
برای تهیه نشریه می توانید با دفتر نشریه به شماره 32910663-025 تماس حاصل فرمایید.

 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید