نشست مشترک مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم با مدیر عامل و کارشناسان موسسه صراط مبین

  • سه شنبه, 08 تیر 1395 10:06
  • بازدید 2945 بار
در راستای اجرای پروژه آسیب شناسی مسائل فرهنگی-اجتماعی استان قم که توسط مؤسسه صراط مبین در حال انجام می‌باشد، جهت بررسی اقدامات صورت گرفته و اطلاع از مسائل موجود استان و نیز بررسی زمینه‌های همکاری مشترک، نشستی با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم برگزار گردید.
جلسه هماهنگی و بررسی زمینه‌های مشترک همکاری بین استانداری قم و موسسه صراط مبین با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم جناب آقای قاسمی و کارشناسان آن اداره کل آقایان دکتر قاسمی و مقیمی و مدیر عامل موسسه صراط مبین جناب آقای دکتر دشتی و مسئول واحد مردم‌سالاری دینی موسسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالاحدی مقدم و مسئول واحد دین و نهادهای دینی حجت الاسلام و المسلمین نجفی و مسئول واحد اجرایی آقای نظری برگزار شد. در این جلسه زمینه‌های همکاری‌های مشترک پژوهشی بین موسسه صراط مبین و معاونت اجتماعی استانداری مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای جلسه دکتر محمد تقی دشتی مدیر عامل موسسه صراط مبین به تاریخچه فعالیت های پژوهشی موسسه و پرداختند و با اشاره به توانمندی‌های علمی و ظرفیت‌‌های موجود موسسه جهت انجام پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی آمادگی موسسه جهت همکاری‌های گسترده تر با استانداری قم را اعلام نمودند.
در ادامه دکتر عبدالاحدی مقدم ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه آسیب شناسی فرهنگی، اجتماعی استان قم به برخی از موانع پیش رو اشاره کردند و خواستار همکاری جدی‌تر نهادهای متولی امور فرهنگی، اجتماعی استان در پژوهش‌های استانی شدند.
جناب آقای قاسمی مدیر کل اجتماعی استان ضمن تجلیل از فعالیت‌های پژوهشی موسسه در عرصه فرهنگی، اجتماعی به این موضوع اشاره کردند که هر چند رتبه قم در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی در کشور پایین است اما با توجه به جایگاه معنوی و علمی آن در کشور و جهان تشیع اما همین میزان پایین آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز برای این استان غیرقابل قبول است و همه دلسوزان و دست‌اندرکاران استان باید جهت برطرف کردن این آسیب‌ها تلاش وافری داشته باشند و معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری در این زمینه آماده همکاری با همه موسسات و نهادهای درگیر در این زمینه می‌باشد.
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید