نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین

  • دوشنبه, 31 ارديبهشت 1397 02:16
  • بازدید 4585 بار

به گزارش صراط مبین در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با مدیرعامل و کارشناسان مؤسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین فعالیت‌های این مجموعه معرفی و ظرفیت‌های همکاری موردبررسی قرار گرفت

در ابتدای این دیدار دکتر محمدتقی دشتی ضمن بیان رسالت و اهداف مؤسسه صراط مبین، ارائه پژوهش‌های کاربردی در حل مسائل دین، فرهنگ دینی و نهادهای دینی و متصل ساختن پژوهش به حوزه اجرا در این حوزه‌ها را یکی از ویژگی‌های این مجموعه خواندند و افزودند: در این پژوهش‌ها با استفاده از تمام پژوهش‌ها و نخبگان نگاه‌های متنوع جمع‌بندی می‌شود تا راه‌کارهای جامع و کاربردی به دست مسئولان برسد.
مدیرکل ارشاد اسلامی قم نیز به اهمیت و مطلوبیت مسیر فعالیت مؤسسه صراط مبین اشاره کردند و انجام کار جزیره‌ای توسط مؤسسات فرهنگی را از معضلات عرصه پژوهش دانستند. به عقیده وی ورود مؤسسه صراط مبین به این حوزه می‌تواند پیوست‌های فرهنگی لازم برای توسعه شهر قم را نیز فراهم کند.
همچنین ایشان پیگیری امور اجرایی صرف توسط دستگاه‌های اجرایی و دور بودن مراکز پژوهشی از حوزه اجرا را به‌عنوان مسئله دیگر معرفی کردند و افزودند: امروزه راه‌کارهایی به نهادها ارائه می‌شود که قابلیت اجرا ندارد. بنابراین باید نهادهای اجرایی به هم نزدیک‌تر شوند تا از دل جلسات راه‌کارهای اجرایی خارج شود.
در ادامه سردبیر پژوهش‌نامه افق مکث در پاسخ به دغدغه آقای حسینی کاشانی مبنی بر اجرایی نبودن راه‌کارها یادآور شد: پژوهش‌نامه افق مکث با در اختیار گرفتن یک شیوه جدید در پژوهش‌های خود به‌خوبی این مسئله را حل کرده است. همچنین ایشان در خصوص موازی‌کاری افزودند: گرچه نوع نگاه‌ها به مسائل، جنس پژوهش‌ها را از هم متمایز می‌کند لیکن مؤسسه صراط مبین بانک جامعی از اطلاعات مؤسسات قم و کشور را  جمع‌آوری کرده تا با مراکز مرتبط، ارتباط مؤثر برقرار کند.
در انتهای این جلسه ضمن ارائه محصولات مؤسسه صراط مبین، ظرفیت‌های همکاری فی‌مابین، در راستای اثربخشی در حوزه‌های مذکور موردبررسی قرار گرفت.

View the embedded image gallery online at:
https://smhi.ir/index.php/news/item/4981-11#sigProId923270b3c9

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه

View the embedded image gallery online at:
https://smhi.ir/index.php/news/item/4981-11#sigProId923270b3c9

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید