دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم از مرکز پژوهشی مبنا

  • سه شنبه, 15 مهر 1399 07:45
  • بازدید 1356 بار

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، از مرکز پژوهشی مبنا دیدار و زمینه‌های همکاری پژوهشی مشترک را بررسی کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر محمدتقی دشتی، رئیس مرکز پژوهشی مبنا ضمن خیرمقدم، تبریک و اظهار خرسندی از حضور ریاست دانشگاه آزاد استان، ارتباط و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی معتبر کشور را از اهداف مرکز مبنا نامید و اظهار امیدواری کرد که بتوان با هم‌افزایی مراکز علمی، راه برای پژوهش‌های کاربردی در کشور هموار شود. وی با تشریح روش‌های پژوهش در مرکز مبنا، آسیب‌شناسی در حوزه دین، نهادهای دینی، مردم‌سالاری و فرهنگ دینی را از مهم‌ترین رویکردهای این مجموعه برشمرد و ابراز داشت: نظام واره گی در پژوهش‌ها از شاخصه‌های مهم مرکز پژوهشی مبنا به شمار می‌رود.
 وی افزود: استخراج نظام واره‌های تخصصی مسائل دینی و فرهنگی، مسائل حوزه و روحانیت و نیز مردم‌سالاری دینی ازجمله اقدامات این مرکز پژوهشی است.
رئیس مرکز پژوهشی مبنا مسئله محوری را از دیگر ویژگی‌های این مجموعه دانست و ابراز داشت: بالغ ‌بر 80 درصد تحقیقات این مجموعه مسئله محور بوده و مسائل بر اساس نظام واره‌ها اولویت‌بندی و در ادامه بررسی می‌شوند.
رئیس مرکز پژوهشی مبنا بهره‌گیری از روش‌های نوین در حل مسائل را از شاخصه‌های مرکز پژوهشی مبنا دانست و یادآور شد: در روش تحقیقاتی مرکز پژوهشی مبنا، تمام مسائل تا ارائه راهبردها و راهکارهای عملیاتی و نحوه پیاده‌سازی آن پیگیری می‌شود.
دکتر دشتی در پایان پیشنهاد داد با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد استان و مرکز مبنا، زمینه هم‌افزایی علمی و پژوهشی متنوع و مفید میان این دو مرکز مهیا شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم در دیدار از مرکز پژوهشی مبنا ضمن تقدیر از فعالیت‌های پژوهشی این مجموعه فاخر و ارزشمند اظهار داشت: جای مطالعات فرهنگ دینی در کشور خالی است و آن‌گونه که باید در این زمینه فعالیت‌های درخور توجهی نداشته‌ایم؛ مراکزی چون مرکز پژوهشی مبنا را باید از این بابت قدردان بود.
ایشان تهیه و تولید نقشه راه علوم انسانی، تدوین کتاب 20 جلدی دستاوردهای انقلاب اسلامی و تأسیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی را موردتوجه قرارداد و یادآور شد: فعال‌سازی ظرفیت‌های حوزوی در راستای اسلامی سازی فضای دانشی مجموعه‌های علمی کشور اصل مهمی است که نباید از آن غافل شد.
دکتر خیری در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به جایگاه ساماندهی محتوایی مجموعه‌های علمی کشور، با تأکید بر این‌که برآنیم دانشگاه آزاد اسلامی قم به الگوی موفق دانشگاه آبرومند اسلامی تبدیل شود، اظهار داشت: با تأسیس و تقویت هیئت اندیشه‌ورز جامع ناظر به مسائل علوم انسانی و استفاده از ظرفیت مراکزی همچون مبنا، در دانشگاه آزاد اسلامی قم به دنبال جمع‌آوری و احصا راهبردهای متقن و عملیاتی در این عرصه هستیم.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه

View the embedded image gallery online at:
https://smhi.ir/index.php/news/item/5453-1#sigProId95b6d49ec6

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید