چهارمین جلسه هیات اندیشه ورز فرهنگی و اجتماعی استانداری قم با موضوع " بررسی مساله خشونت در استان قم " برگزارشد.

  • دوشنبه, 10 تیر 1398 11:02
  • بازدید 2398 بار

در این جلسه که روز گذشته در سالن شهدای رسانه سازمان صداوسیمای قم به همت مؤسسه صراط مبین برگزار شد، علل و عوامل بروز خشونت در استان و راهکارهای کنترل و کاهش خشونت در استان قم مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه دکتر محمد¬تقی دشتی، مدیرعامل موسسه صراط مبین اظهار داشت: طی جلسات مختلف هیات اندیشه‌ورز استان در خصوص موضوع خشونت، پژوهشگران این موسسه اقدام به تهیه جدول تحلیل لایه‌ای علت‌ها و نمودار ایشیکاوا نمودند که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
دکتر دشتی افزود: آگاهی‌بخشی، مهارت‌آموزی، تربیت، نظارت و کنترل، تخلیه و کانالیزه کردن انرژی جوانان، کاهش مشکلات اقتصادی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از راهکارهای کاهش و کنترل خشونت هستند.
در ادامه جلسه اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان فرهنگی، اجتماعی استان نقطه نظرات خود در مورد راهکارهای کنترل خشونت در استان را بیان کردند.
در این جلسه نماینده مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، قائم مقام صدا و سیما، اساتید حوزه و  دانشگاه، معاون اداره کل پزشکی قانونی، مدیرکل امور بانوان استانداری قم، مدیر کل بهزیستی استان و کارشناسان مؤسسه صراط مبین حضور داشتند و راهکارهای خود برای کنترل خشونت را بیان کردند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید