دور جدید جلسات هیات اندیشه ورز فرهنگی و اجتماعی استانداری قم آغاز شد.

  • شنبه, 14 ارديبهشت 1398 06:01
  • بازدید 3418 بار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صراط مبین دور جدید جلسات هیات اندیشه ورز فرهنگی و اجتماعی استانداری قم با موضوع : بررسی مساله خشونت در استان قم آغاز شد.

در اولین جلسه این موضوع در سال 98 که در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم برگزار شد دکتر مقدم دبیر علمی هیات، گزارشی از عملکرد هیات اندیشه ورز در سال 97 ارائه نمود و روش برگزاری و نحوه حصول نتیجه و راهکار در هر مساله تبیین و تشریح شد.
هدف از برگزاری این هیات که از سوی وزارت کشور برای اجرا به استانداری استان ابلاغ شده و برگزاری آن طی تفاهم نامه ای به موسسه صراط مبین واگذار شده است بررسی و کنترل آسیب های اجتماعی و فرهنگی استان و ارائه راهکار برون رفت از مساله با همکاری و همفکری اساتید و دستگاه های اجرایی استان است.
اولین موضوعی که این هیات در سال 98 به بررسی آن خواهد پرداخت مساله خشونت و راهکارهای جلوگیری از بروز آن در جامعه است.
دکتر محمد تقی دشتی مدیر عامل موسسه صراط مبین و مدیر جلسات اندیشه ورز در این جلسه ضمن جمع بندی تبیین و تعریف مساله خشونت در استان توسط اساتید و نمایندگان دستگاه های اجرایی به ابعاد مختلف آن اشاره شد و مقرر گردید تعریف نهایی و علمی آن با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه توسط دبیر علمی آماده و به اعضای محترم ارائه شود.
در این جلسه که با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری برگزار گردید علاوه بر اسایتد مطرح استانی نمایندگانی از نیروی انتظامی،فرمانداری، جهاد دانشگاهی، پزشکی قانونی،صدا و سیما، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و پژوهشکده باقرالعلوم(ع) حضور داشتند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

1 نظر

  • پیوند نظر بهنام ولی وند یکشنبه, 15 ارديبهشت 1398 10:56 ارسال شده توسط بهنام ولی وند

    سلام خسته نباشید.
    من به جناب دکتر دشتی پیشنهاد میدم به جای جلسه با این آقایان بیشتر با رئیسان مدارس ابتدایی و راهنمایی برای هنجارهای یاد شده جسله تشکیل داده و معلمان نیز با زیر نظر همین موسسه یک کار پژوهشی و کابردی و در آخر نتیجه ملموس تر بدست خواهد آورد.
    به نظرم مسئله خشونت و راههای کنترل آن را اگر در مدارس بخصوص در ابتدایی و راهنمایی به صورت ویژه رسیدگی و پیگیری شود بهتر نتیجه حاصل خواهد شد. حتی میتوان بروشوری در اختیار دانش آموزان و والدین آنها تهیه و راه کار رائه کرد.
    __________________________

    ضمن تشکر از عنایت حضرت‌عالی ان شاءالله این نکته در بخش راهبردها و راهکارها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید