امروز هدف دشمن از بین بردن نهاد خانواده است

  • سه شنبه, 10 ارديبهشت 1398 13:28
  • بازدید 2692 بار

دختران و پسران مجرد مهارت همسرداری بیاموزند 

مدیر عامل موسسه صراط مبین با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور گفت: دلایل مختلفی در خصوص مسئله طلاق شناسایی شده است که برای کاهش طلاق در کشور بهتر آن است که آگاهی دختران و پسران با کسب مهارت های همسرداری افزایش یابد.

محمدتقی دشتی در مراسم رونمایی از دو کتاب در حوزه آسیب های اجتماعی و حوزه روحانیت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور دچار بحران بلوغ شده است، گفت: اگر این بحران به خوبی مدیریت شود یک جهش تمدنی را خواهیم داشت و رشد خوبی را در پی دارد.
وی ادامه داد: اما اگر نتوان به درستی این بحران را مدیریت کرد باید منتظر پرخاشگری ها، انزوا و افسردگی در جامعه بود بنابراین همه نخبگان، مصلحان، موسسات و ... باید به سیستم اداری، سیاسی و مذهبی کمک کنند تا این رشد مطلوب اتفاق بیافتد.
مدیر عامل موسسه صراط مبین گفت: این موسسه برای خود رسالت کمک به نظام و جامعه را برای حل مسئله دینی فرهنگی قائل است و در این راستا به دنبال پژوهش های کاربردی و عملی در جامعه هستیم.
آقای دشتی افزود: یکی از وظایف خود را پر کردن خلا بین پژوهش و اجرا تعریف کرده ایم و نهاد پژوهش، علم، و فهم را به نهاد اجرا متصل می کنیم.
وی با اشاره به آثار متعدد این موسسه در طی سال های فعالیت خود، به سراغ کتاب بررسی وضعیت طلاق در کشور رفت و گفت: در میان نظام های اجتماعی موجود، خانواده، ابتدایی ترین و بنیادی‌ترین و تنها نظام اجتماعی است که همه اجتماعات بشری آن را پذیرفته است و لازمه هر نظام متمدن است.
مدیر عامل موسسه صراط مبین بیان کرد: اگر خانواده با این مشخصات تضعیف شود بسیاری از اهداف نظام از بین می رود و این یکی از همان اهدافیست که دشمن در پی دستیابی به آن است.
به گفته آقای دشتی آمارها نشان می دهد از هر 3 یا 4 ازدواج در مناطق مختلف کشور یکی به طلاق منجر می شود، هرچند آمار کشور ما به نسبت جهان وخیم نیست اما برای جامعه اسلامی که خانواده برای آن امری مقدس است آمار خوبی نیست.
وی گفت: در سال 83 در استان قم به ازای هر 100 ازدواج، 13 مورد به طلاق منجر شده است، که این رقم در سال 96 به 35 مورد طلاق افزایش یافته که نرم کشوری 28 است و این نشان می دهد که رتبه قم خوب نیست.
مدیر عامل موسسه صراط مبین در کتاب بررسی وضعیت طلاق در کشور با تاکید بر استان قم، پژوهش های کمی و کیفی بسیاری در این کتاب استخراج و طبقه بندی شده است.
آقای دشتی با اشاره به اینکه در مسئله طلاق پرخاشگری زن و مرد، دخالت اقوام و خانواده ها، و مواردی این چنین روبنای مشکلات زوجین است و در لایه های زیرین باید نادانی، ناآگاهی، عدم مهارت، ناتوانی، نافرمانی از قوانین و مقررات و اخلاق مورد بررسی قرار گیرد.
وی لایه نهادهای اجتماعی (به عنوان نهاد متولی امر ازدواج)، و سپس لایه گفتمان (تغییر بنیادین ارزش‌های جامعه) را از عوامل اساسی طلاق برشمرد و گفت: همه این مشکلات در کتاب به صورت مبسوط بحث و بررسی شده است.
مدیر عامل موسسه صراط مبین گفت: برای کاهش طلاق و مشکلات پس از ازدواج، باید به چند سال قبل از ازدواج توجه کرد و آگاهی دختران و پسران را نسبت به این امر افزایش داد، همچنین 5 سال نخست ازدواج بسیار با اهمیت است و بیشتر طلاق ها در همین مدت صورت می گیردف به همین دلیل مراقبت‌های ویژه‌ای در این دوران لازم است.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید