تاکید آیت الله سیستانی بر تدریس فقه نوین، مانند فقه فاینانس در حوزه قم

  • چهارشنبه, 11 ارديبهشت 1398 07:26
  • بازدید 2857 بار

مدیر عامل موسسه صراط مبین گفت: با توجه به برقراری حکومت اسلامی در ایران، آیت الله سیستانی در دیدار یکی از علمای قم گفته بودند که باید فقه نوین ، از قبیل فقه فاینانس در حوزه قم تدریس شود که در این زمینه نیازمند تحول بنیادی در حوزه های علمیه هستیم.

آقای دشتی بیان کرد: موسسه صراط مبین دوفصلنامه فقه حکومتی را منتشر می کند که گرید علمی- ترویجی را از حوزه گرفته و در آستانه گرفتن درجه علمی- پژوهشی است. این دوفصلنامه  به لحاظ نظری به بررسی فقه حکومتی می پردازد که این می‌تواند کمک شایانی به تحول در گفتمان فقه سیاسی، فقه حکومتی و مردم‌سالاری دینی کند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید