نشست مشترک فرمانده مجتمع آموزش عالی زنان پلیس با مدیر عامل و کارشناسان موسسه صراط مبین

  • سه شنبه, 28 دی 1395 13:49
  • بازدید 4854 بار

در ابتدای این نشست خانم دکتر فریبا شایگان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های پژوهشی این موسسه فرهنگی، گزارشی از فعالیت های دانشگاه علوم انتظامی امین ارائه نمود و خاطرنشان کرد: دانشگاه تخصصی پلیس جمهوری اسلامی ایران، 6 دانشکده تخصصی و 4 مجتمع آموزشی را در خود جای داده است.

  وی ارائه خدمات انتظامی به زنان و کودکان و پیشگیری از جرائم در این عرصه را از مهمترین هدفگذاری های تاسیس پلیس بانوان عنوان کرد و اذعان داشت: نشریه پلیس زن و مطالعات اجتماعی و انتظامی زنان و خانواده از مهمترین نشریات مجتمع آموزش عالی زنان پلیس در عرصه های پژوهشی است.
فرمانده مجتمع آموزش عالی زنان پلیس برگزاری همایش علمی مباحث فقهی ودینی در موضوع حضور بانوان در مراکز انتظامی را یکی دیگر از اقدامات پژوهشی این مجتمع عنوان کرد و یادآور شد: فعالیت های موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین در حوزه زنان، برای واحدهای مختلف ناجا به ویژه در عرصه بانوان، بسیار حائز اهمیت بوده، نیازمند گسترش تعاملات علمی در این عرصه هستیم.
دکتر شایگان بر گسترش همکاری های علمی تحقیقاتی نیروی انتظامی با مراکز فرهنگی و دینی تأکید نمود و خاطرنشان کرد: حوزه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین عرصه هایی است که می توان به صورت فنی در راستای انتقال هدفمند بایسته های فقهی آن به جامعه هدف اقدامات موثرتری انجام داد.
دکتر داودی، معاون دانشکده فرماندهی و ستاد ناجا نیز در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این دانشکده، گفت: افزایش توان علمی و فنی دانشجویانی که با مسائل و آسیب های فرهنگی و دینی دست به گریبان بوده، از نزدیک با این چالش ها روبرو هستند، مهمترین هدفگذاری دانشکده فرماندهی و ستاد ناجا است.
وی ارتقاء روز به روز روحیه مدیریت بحران های فرهنگی در میان نیروهای انتظامی را مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: ارتقاء توان مدیریتی تک تک نیروهای فعال در نیروی انتظامی، در برخورد با معضلات فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون دانشکده فرماندهی و ستاد ناجا با تأکید بر این که بهره گیری از تجربیات و تحقیقات موسسه صراط مبین، در ارتقاء ظرفیت های پژوهشی نیروی انتظامی تأثیرات عمیقی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تنظیم توافق نامه ای به منظور گسترش تعاملات پژوهشی یکی از مواردی است که باید مورد توجه طرفین قرار گیرد.
دکتر داودی ارائه گزیده ای از تحقیقات فرهنگی مرتبط با حوزه ناجا برای کارشناسان و مدیران دانشگاه علوم انتظامی امین را بسیار مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: انتقال نگاه های فقهی معطوف به حوزه های فرهنگی، با نگاه به اقتضائات انتظامی، از مهمترین رویکردهایی است باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر دشتی در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین، با بیان این که بررسی و آسیب شناسی مسائل فرهنگ دینی یکی از مهمترین رسالت های این موسسه است، اظهار داشت:  موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین در حوزه مسئله شناسی به سمت حل مسئله حرکت نموده، بازخوانی مبانی نظری را در دستور کار خود قرار می دهد.
مدیر عامل موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین ضمن تاکید بر ترسیم نظام واره مسائل فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، توسط این موسسه فرهنگی، خاطرنشان کرد: آسیب شناسی مردم سالاری دینی و بررسی 63 مسئله در حوزه نظری و کاربردی برای ترسیم نظام واره ای منسجم، یکی دیگر از هدف گذاری های این موسسه می باشد.
وی گستره توزیع محصولات موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: دستاوردهای پژوهشی موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین بازتاب خوبی در میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی و متولیان فرهنگی جامعه اسلامی داشته است.
مدیر عامل موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین در ادامه خواستار هم افزایی عمیق میان نهادهای پژوهشی و علمی برای مقابله با آفت های پژوهی از جمله موازی کاری شد و اظهار داشت: موسسات پژوهشی باید کارکردگرایانه به فعالیت های پژوهشی توجه نموده، نهادهای اجرایی نیز به نوبه خود، فعالیت هایشان را پژوهش محورانه و هدفمند پیگیری نمایند.
دکتر دشتی ضمن تأکید بر ایجاد خط واصل میان مراکز حوزوی، دانشگاهی و اجرایی، ابراز داشت: ارائه راه کارهای عملیاتی برای حل مسائل فرهنگی و دینی یکی از مهمترین هدفگذاری های موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین است.
وی با بیان این که می تواند دوره های خاصی را در حوزه آسیب شناسی موضوعات مختلف راه اندازی نمود، خاطرنشان کرد: در حوزه مسئله شناسی باید ضمن فعال سازی بدنه آموزشی مراکز علمی، همکاری نیروهای پژوهشی طرفین، را به عنوان موضوعی مهم گسترش داد.
دکتر دشتی در پایان برخورداری از نگاه فقهی و دینی و مسئله محوری و تحلیل و بررسی تحقیقات پیشین را از ویژگی های بارز پژوهش در موسسه عنوان کرد و یادآور شد: غربال سازی یافته های علمی بر اساس اقتضائات و انتقال آن به جامعه هدف، تأثیرات عمیقی را در نهادینه سازی پژوهشی های دینی به دنبال خواهد داشت.

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نگارخانه

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید