پژوهشنامه "بررسی فقهی-فرهنگی حضور زنان در ورزشگاه ها؛راهبردها و راهکارها" منتشر شد.

  • پنج شنبه, 16 دی 1395 11:02
  • بازدید 2777 بار

به گزارش"پایگاه اطلاع رسانی صراط مبین"، ویژه‌نامه‌‌ ی «بررسی وضعیت فقهی، فرهنگی حضور زنان در ورزشگاه‌؛ راهبردها و راهکارها» در 5 محور خلاصه مدیریتی، نمایه تاریخی، بررسی فقهی و فرهنگی حضور زنان در ورزشگاه‌ها، ملاحظات و سیاست‌ها و راه‌کارها تنظیم شده است و تلاش کارشناسان و پژوهشگران این پروژه بر این بوده است که با رعایت حداکثر اختصار تمام جوانب مساله مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس تحقیقات انجام شده اهمیت این موضوع به سبب این است که مساله حضور زنان در ورزشگاه‌ها از جنبه‌های مختلفی قابلیت تاثیرگذاری بر فضای عمومی و نیز وجهه بین‌المللی کشورمان را دارد. موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات از جنبه‌های فقهی، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی قابل بررسی است و تصمیمات احتمالی که در این خصوص اتخاذ می‌شوند، توانایی تاثیرگذاری عمیق در همه این حوزه‌ها را دارند بنابراین باید با مطالعه عمیق در این خصوص تصمیم‌گیری شود.
در بخش خلاصه مدیریتی پژوهشنامه مذکور نگاهی به تحقیقات و تصمیماتی که در این موضوع اتخاذ شده انداخته شده و در ادامه به سیر تاریخی مساله و موضع‌‌گیری‌های مختلف در خصوص مساله اشاره گردیده است.
 در بخش سوم از این پژوهشنامه، حضور زنان در ورزشگاه‌ها از جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و فقهی مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش چهارم ملاحظاتی که جهت برنامه‌ریزی و ارائه راه‌کار در خصوص این موضوع وجود دارند و باید مدنظر برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران قرار گیرد بیان شده و نهایتا راه‌کارهایی جهت برخورد منطقی با مساله حضور زنان در ورزشگاه‌ها ارائه شده‌اند؛ راه‌کارهای ارائه شده بنا بر دو فرض حضور یافتن و نیافتن زنان در ورزشگاه‌ها ارائه شده تا مسئولان و تصمیم‌گران برای اتخاذ رویکرد مناسب در این مساله محدودیت نداشته باشند و با بررسی جوانب مختلف رویکرد مناسب و مستمری را انتخاب کرده و اجرا نمایند.

همچنین شما می توانید برای خرید نسخه فیزیکی و قرار گرفتن در لیست مشترکین دریافت این پژوهشنامه با دفتر پژوهشنامه به شماره 32910663-025 تماس حاصل نمایید.



این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید