پیام مدیر عامل موسسه صراط مبین به مناسبت عید غدیر

  • سه شنبه, 30 شهریور 1395 17:15
  • بازدید 2773 بار

به گزارش "صراط مبین" دکتر محمدتقی دشتی مدیرعامل موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین ضمن تبريك عيد سعيد غدير پيامي با موضوع اهميت حاكميت و مديريت در جامعه اسلامي صادر نمودند.

متن پیام به شرح زیر است :

 موضوع  حاکمیت و مدیریت در جامعه اسلامی (بر خلاف تصور غلط بسیاری از مسلمانان) از اهمیت شایانی برای شارع مقدس برخوردار است . در هر زمانی شرایط لازم و کافی برای حکمرانی صالحین بر روی زمین فراهم شده خداوند متعال دستور تشکیل آن را صادر کرده است . صالحانی از قبیل ؛ داود ، سلیمان ، یوسف ، طالوت و... (علی نبینا و علیهم السلام) بدون شک حکومت های دینی را تاسیس واداره نمودند.

دین اسلام به عنوان کامل ترین آیین زندگانی فردی – اجتماعی ، در کمترین زمان پس از ظهور ، حکومت دینی تشکیل داد و صالح ترین فرد (پیامبر اکرم «ص») رهبر آن گردید . البته نقش مردم در پذیرش حکومت اسلامی همیشه در نظر گرفته شده و حکومت دینی بر مردم تحمیل نشده است.

گرفتن بیعت از سوی پیامبر اکرم (ص) نیز به همین منظور بوده است .

واقعه غدیر تداوم روند و سیره است . پیام هایی که از این واقعه میتولان گرفت به صورت محوری عبارتند از :

1- اهمیت تعیین جانشين برای رهبر الهی به قدری زیاد است که باید مسلمین (حجاج) تمام بلاد اسلامی در شرایط سخت ان روزگار شاهد آن بوده و به اطلاع مناطق مختلف برسانند.

2- بر اساس خطبه پیامبر اکرم (ص)در واقعه غدیر تعیین حاکم بعدی به امر خداوند صورت گرفته است .پس باید حاکم را شارع مقدس تعیین نماید .

3- بیعت مسلمانان در آن روز و روزهای بعد با حضرت علی (ع) نشان دهنده نقش مردم در پذیرش حاکم و تشکیل حکومت اسلامی است .

4- همین بیعت مسلمین و تبریک های فراوان به حضرت علی (ع) ادعای بخشی از مسلمانان در مورد اينكه مراد رسول اکرم (ص) از "مولاه" در خطبه غدیر سرپرستی نیست بلکه "دوست داشته شدن " است ، را رد میکند.

5- غفلت جامعه اسلامی از این مناسبت بزرگ و سوء استفاده قدرت طلبان در غصب منصب صالح ترین فرد جامعه (حضرت علی «ع ») نشان میدهد که مسلمانان باید در زنده نگه داشتن مناسبت های سرنوشت سازخود کوشا باشند و از فراموش کردن آن ها بپرهیزند

 محمد تقی دشتی

قم – 29/6/1395

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

پیام هفته

همکاری با نفوذیان خائن و اختلاس‌گران بی دین
قرآن : لِيَحْمِلُوا أَوْزارَهُمْ کامِلَةً يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ مِنْ أَوْزارِ الَّذينَ يُضِلُّونَهُمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ أَلا ساءَ ما يَزِرُونَ (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: تا روز قیامت بار گناهان خود را تمام بردارند ، و [ نیز ] بخشی از بار گناهان کسانی را که ندانسته آنان را گمراه می کنند. آگاه باشید ، چه بد باری را می کشند.حدیث: و ایما داع دعی الی ضلالة فاتبع علیه، فان علیه مثل اوزار من اتبعه، من غیر ان ینقص من اوزارهم شیئا!: (مجمع‌البیان، ج6، ص 365)ترجمه: ... و هر کس دعوت به ضلالت کند و از او پیروی کنند همانند کیفر پیروانش را خواهد داشت، بی آنکه از کیفر آنها کاسته شود.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید