فرهنگ، وضعیت دینی و اجتماعی مهمترین محورهایی هستند که دشمنان از این طریق به نظام آسیب می زنند

  • یکشنبه, 20 دی 1394 12:05
  • بازدید 3931 بار

جانشین فرمانده انتظامی استان قم  ، جناب سرهنگ حمیدرضا اسدی و رییس مرکز تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان قم، جناب سرگرد حاجی زاده روز پنجشنبه مورخه 18/10/94 از موسسه صراط مبین بازدید نمودند.

به گزارش صراط مبین نشستی با حضور جانشین فرمانده انتظامی استان قم  ، سرهنگ حمیدرضا اسدی و رییس مرکز تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان قم،  سرگرد حاجی زاده و دکتر دشتی مدیر عامل موسسه صراط مبین ، در محل موسسه برگزار گردید.
در این نشست دکتر دشتی ضمن تشریح فعالیت های موسسه، به موضوع پروژه آسیب شناسی دینی – فرهنگی قم که در معاونت پژوهش موسسه در حال انجام می باشد اشاره نمودند. ایشان افزودند موسسه صراط مبین بر اساس هدف مقدسی بنا شده و آن بررسی نقاط آسیب پذیری اجتماعی و فرهنگی نظام می باشد.
مدیر عامل موسسه صراط مبین افزود: فرهنگ، وضعیت دینی و اجتماعی مهمترین محورهایی هستند که دشمنان از این طریق به نظام آسیب می زنند. بر همین اساس موسسه در راستای بررسی آسیب های دینی و اجتماعی جامعه و بحث نهادهای دینی ورود پیدا کرد و از سوی دیگر بحث بسیار مهم ولایت فقیه و مردم سالاری دینی که یک نظریه بسیار جدید است را نیز مورد بررسی عمیق علمی قرار داده است.
سرهنگ اسدی نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های صورت گرفته در موسسه به اهمیت پژوهش در زمینه های اجتماعی – فرهنگی اشاره نمودند و افزودند در ناجا هیچ کاری انجام نمی شود مگر این که تحقیق تفصیلی بر روی آن انجام شود به همین دلیل ناجا تمایل بسیار دارد تا موسسات پژوهشی و تحقیقاتی ارتباط موثر و مستمر داشته باشد تا بتوان از  آسیب های اجتماعی و فرهنگی پیشگیری نمود و در صورت بروز آسیب های احتمالی آن ها را به صورت موثر و ریشه ای کنترل نمود. ایشان افزودند ما در نیروی انتظامی اطلس آسیب های و بژه ی فرهنگی – اجتماعی قم را استخراج کردیم. بر اساس مطالعاتی که ما در ناجا انجام داده ایم و براساس مطالعاتی که از نهادها و موسسات دیگر به دست آورده ایم متوجه می شویم که نتایج همه تحقیقات به یک جا ختم می شود که آن نقطه مباحث فرهنگ و فرهنگ سازی است. و در واقع تحقیقات مختلف به نوعی مکمل یکدیگر هستند اما با وجود اینکه نقطه آسیب پذیری ما در امور فرهنگی و اجتماعی به خوبی تشخیص داده شده باز هم در عرصه عمل با مشکل مواجه هستیم که دلیل آن هم سوء مدیریت است در واقع مسئولانی که متصدی امور فرهنگی و اجتماعی می شوند با ظرافت های این موضوع آشنا نیستند و با عدم اجرا و یا سوء اجرای مصوبات و قوانین موجب هدر رفتن منابع می شوند. از دیگر عواملی که بر حل نشدن مسائل اجتماعی و فرهنگی در استان موثر است عدم ثبات مدیریتی در استان است که موجب ضربه زدن به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی استان می شود.
در انتهای جلسه مقرر شد که بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با مرکز تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان قم کارگروه بررسی اطلس آسیب های فرهنگی – اجتماعی قم در موسسه تشکیل شود و کارگروه هایی برای ارائه راه های کنترل آن ها در استان تشکیل شود تا در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گیرند و راه کارهای عملیاتی از دل جلسات استخراج شده و در اختیار نهادهای متولی قرار گیرد.

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید