چهل و هفتمین جلسه حلقه علمی ولایت فقیه در موسسه صراط مبین برگزار شد

  • جمعه, 23 خرداد 1393 03:02
  • بازدید 5156 بار

چهل و هفتمین جلسه حلقه علمي ولایت فقیه موسسه صراط مبين روز سه شنبه مورخه 20/3/93 با حضور اساتيد محترم در محل موسسه جهت بررسي موضوع « نقد ادله طرفداران جواز تمرد از حکومت اسلامی »برگزار گرديد.

در ادامه برگزاري حلقه علمي ولايت فقيه كه به صورت منظم توسط معاونت پژوهش وموسسه صراط مبين برگزار مي‌شود ، چهل و هفتمین جلسه اين حلقه با حضور اساتيد محترم حجج الاسلام و المسلمين دكتر ارسطا ، دكتر شاكرين ، دكتر جوان آراسته و حجج الاسلام و المسلمين حيدري و علي اكبريان روز سه شنبه در محل موسسه صراط مبين برگزار شد .
در اين جلسه فرعی با این عنوان مطرح شد که اگر فقیهی به یقین برسد که حکم صادره از سوی فقیه حاکم اشتباه است در این صورت آیا مجاز است تا از حکم فقیه حاکم تمرد کند و مردم را نیز تشویق به تمرد نماید یا خیر؟ که پاسخ هایی نسبت به این فرض مطرح شد که به نوعی اختلاف مبنا باز می گردد و این اختلاف مبنا محل بحث واقع شد که با توجه به اتمام زمان جلسه مقرر شد ، نقد و بررسي مبنای هر یک از طرفین در جلسه بعدي حلقه علمي ادامه يابد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید