بررسی اهداف حکومت اسلامی در سی و چهارمین نشست حلقه علمی موسسه صراط مبین

  • شنبه, 30 آذر 1392 13:43
  • بازدید 5554 بار

سی و چهارمین نشست حلقه علمی جهت ادامه بحث و بررسی «اهداف حکومت اسلامی، راه­های رسیدن و لوازم آن»در موسسه صراط مبین برگزار شد.

در ادامه برگزاری نشست های حلقه علمی ولایت فقیه که به طور منظم توسط معاونت پژوهش موسسه صراط مبین برگزار می شود، سی و چهارمین جلسه از این سلسله نشست ها روز سه شنبه مورخه 2609/92 در محل موسسه صراط مبین برگزار شد.
در این نشست اساتیدی نظیر حجج الاسلام والمسلمین دکتر ارسطا، دکتر سید باقری، دکتر جوان آراسته و استاد حیدری و دکتر دشتی حضور داشتند.
در این نشست ادامه موضوع «اهداف حکومت اسلامی ، لوازم و راه های رسیدن به آن ها» مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بعد از بحث و بررسی فراوان مشاهده شد که اصلی ترین هدف حکومت اسلامی برقراری عدالت همه جانبه در جامعه اسلامی می باشد و تمام اهداف و وظایفی که در کتب مختلف بیان شده اند به نوعی در جهت تحقق این هدف قرار دارند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

قانون شکنی
آیه شریفه : إِنَّمَا ﭐلسَّبِيلُ عَلَى ﭐلَّذِينَ يَظْلِمُونَ ﭐلنَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي ﭐلْأَرْضِ بِغَيْرِ ﭐلْحَقِّ أُوْلَـٰئِکَ لَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ  (سوره مبارکه شوری ، آیه 42)ترجمه : گناه بر کساني است که به مردم ظلم مي‏کنند ، و بدون داشتن بهانه‏اي و حقي مي‏خواهند در زمين فساد و ظلم کنند ، آنان عذابي دردناک دارند. روایت : قال علی( ع ): من تعدی الحق ، ضاق مذهبه.  (بحار الانوار ، ج 77 ، ص 211 )ترجمه : امام علی(ع) مي‌فرمايد: هر کس از حق (قانون) تجاوز کند ، در تنگنا گرفتار می آید.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید