در آمد

 درآمد
پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نوید بخش آغاز عصر جدیدی در حکمرانی بوده­است. و پس از قرن­ها، پیوند سیاست و دیانت و همچنین درهم تنیدگی جمهوریت و اسلامیت در یک نظام سیاسی، نشان از آن داشت که باید راهی جدید را پیمود.


اما از سوی دیگر، بنا به دلایلی همچون عدم تجربه حکومت­داری توسط شیعه، مباحث مربوط به موضوعات و مسائل حکومت اسلامی با قوت کمتری در آثار علمی اندیشمندان و صاحب­نظران شیعی، بررسی گردیده­است. با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومتی اسلامی با محوریت ولایت فقیه ، نیازهای علمی جدیدی پیش روی همگان گشوده شد که توجه هر چه بیشتر مجامع، نهادها و موسسات علمی را برای غنا بخشی به بنیان­های نظری در این زمینه می­طلبد.
«موسسه صراط مبین هدایت» با آگاهی کامل از لزوم تدقیق اندیشه­ورزانه در موضوعات و مسائل حکومت اسلامی به ویژه اصل ولایت فقیه، در تلاش است تا حرکتی را با استفاده از ظرفیت اساتید و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی شروع نماید و امیدوار است تا با انجام فعالیت­های علمی و پژوهشی مانند: برگزاری نشست­های علمی ، تشکیل حلقات و دوره­های تخصصی حکومت اسلامی و ولایت فقیه، تدوین و نشر کتب علمی و ترویجی، ارائه محصولات علمی در عرصه فضای مجازی و ... نقش خود را - و لو اندک- در تحقق اندیشه­های ائمه معصومین علیهم السلام در ایجاد حکومت اسلامی شایسته با تمام مولفه­ها و سنجه­های آن ایفا نماید و بر اساس رهنمودهای آن پیر سفر کرده –حضرت امام خمینی - و مقام معظم رهبری، نوید بخش  فصل جدیدی از پژوهش­ها و فعالیت­های علمی حوزه حکومت اسلامی و اصل ولایت فقیه باشد.
 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
محتوای بیشتر در این بخش: مقدمه »

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید