در آمد

درآمد
پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نوید بخش آغاز عصر جدیدی در حکمرانی بوده است. و پس از قرن ها، پیوند سیاست و دیانت و همچنین درهم تنیدگی جمهوریت و اسلامیت در یک نظام سیاسی، نشان از آن داشت که باید راهی جدید را پیمود.


اما از سوی دیگر، بنا به دلایلی همچون عدم تجربه حکومت داری توسط شیعه، مباحث مربوط به موضوعات و مسائل حکومت اسلامی با قوت کمتری در آثار علمی اندیشمندان و صاحب نظران شیعی، بررسی گردیده است. با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومتی اسلامی با محوریت ولایت فقیه ، نیازهای علمی جدیدی پیش روی همگان گشوده شد که توجه هر چه بیشتر مجامع، نهادها و موسسات علمی را برای غنا بخشی به بنیان های نظری در این زمینه می طلبد.
«موسسه صراط مبین هدایت» با آگاهی کامل از لزوم تدقیق اندیشه ورزانه در موضوعات و مسائل حکومت اسلامی به ویژه اصل ولایت فقیه، در تلاش است تا حرکتی را با استفاده از ظرفیت اساتید و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی شروع نماید و امیدوار است تا با انجام فعالیت های علمی و پژوهشی مانند: برگزاری نشست های علمی ، تشکیل حلقات و دوره های تخصصی حکومت اسلامی و ولایت فقیه، تدوین و نشر کتب علمی و ترویجی، ارائه محصولات علمی در عرصه فضای مجازی و ... نقش خود را  و لو اندک- در تحقق اندیشه های ائمه معصومین علیهم السلام در ایجاد حکومت اسلامی شایسته با تمام مولفه ها و سنجه های آن ایفا نماید و بر اساس رهنمودهای آن پیر سفر کرده –حضرت امام خمینی(ره) - و مقام معظم رهبری، نوید بخش  فصل جدیدی از پژوهش ها و فعالیت های علمی حوزه حکومت اسلامی و اصل ولایت فقیه باشد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
محتوای بیشتر در این بخش: مقدمه »

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید