نامه(2)

نامه (2)

ومن كتاب له عليه السلام

 

إليهم، بعد فتح البصرة

وَجَزَاكُمُ اللهُ مِنْ أَهْلِ مِصْرٍ عَنْ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكُمْ أَحْسَنَ مَا يَجْزِي الْعَامِلِينَ بِطَاعَتِهِ، وَالشَّاكِرِينَ لِنِعْمَتِهِ، فَقَدْ سَمِعْتُمْ وَأَطَعْتُمْ، وَدُعِيتُمْ فَأَجَبْتُمْ

ترجمه

از نامه‏ های امام عليه السلام ‏به اهل كوفه پس از فتح بصره [1]

خداوند به شما اهل اين شهر از ناحيه اهلبيت پيامبرتان جزا و پاداش دهد بهترين پاداشی كه به عاملان و مطيعان خود و سپاسگزاران نعمتهايش عطامی‏كند،چرا كه شنيديد و اطاعت كرديد،دعوت شديد و اجابت نموديد.

 توضیحات

[1]اين نامه را امام(ع)بعد از فتح‏«بصره‏»برای اهل كوفه نوشته و آنرا همراه‏«عمر ابن سلمه ارحبی‏»فرستاده است.
اين نامه را شيخ‏«مفيد»در كتاب‏«النصرة‏»صفحه 215 از كتاب‏«الجمل‏»نوشته‏«واقدی‏»نقل كرده است.البته‏«شريف رضی ره‏»مقداری از اول و كمی ازآخر نامه را حذف كرده است و دليل آن اين است كه در پايان نامه آمده است.
«كتبه عبيد الله بن ابی رافع في رجب سنة ست و ثلاثين‏»كاتب اين نامه‏«عبيد الله‏ ابن ابی رافع‏»است و آنرا در سال‏36 هجری نگاشته.
(مصادر نهج البلاغه جلد3 صفحه 195)

 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
محتوای بیشتر در این بخش: « نامه(1) نامه(3) »

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید