مقدمه

مقدّمه

قـدرت هـای اسـتـكـبـاری ، در طـول تاريخ با طرح مساءله (جدايی دين از سياست ) تلاش ‍ كردند با دور نگه داشتن دين از صحنه سـيـاسـت ، به اهداف استكباری و شوم خود، دست يابند.

امّا انقلاب اسلامی و حاكميّت ولايت فقيه بـر ايـن نـيـرنـگ و طـرح اسـتعماری ، خطّ بطلان كشيد و ثابت نمود كه دين و ارزش های آن به بهترين وجه قادر به اداره تمام شؤ ون زندگی انسان بوده و برای آن ، طرح و برنامه دارد. بنابراين ، سياست اسلامی عين ديانت و جزء جدايی ناپذير آن است .

قـدرت هـای اسـتكباری پس از آن كه نتوانستند از اين شعار شوم برای مقابله با انقلاب اسلامی اسـتـفـاده نـمـايند و از طرفی هر روز شاهد اقتدار بيشتر حاكميّت ولايت فقيه هستند، از دريچه و روزنـه ای ديـگـر وارد شدند و سعی در تضعيف مبانی (ولايت فقيه ) و اختيارات الهی آن دارند و بـا طـرح مـسـائل و شبهات عوام فريبانه توسط برخی از به اصطلاح روشنفكران كج انديش سعی در انحراف افكار امّت اسلامی برای رسيدن به اهداف شوم خود دارند.

از ايـن رو، بـر بـسـيـجـيـان غـيـور و جـان بـر كـف ، فـرض و لازم اسـت بـا بـصـيـرت كـامـل و بـا الهـام از رهـنـمودهای ائمه اطهار(ع ) با حضور پرشور خود در صحنه های سياسی ، اجتماعی ، فرهنگی و با پيروی و اطاعت از فرامين رهبری ؛ اسلام ناب محمّدی و در راءس آن ولايت فـقـيـه را كـه تنها سنگر مطمئن و مستحكم در برابر استكبار جهانی است ، حفظ و حراست نمايند. چنانكه حضرت امام (ره ) فرمود:

پشتيبان ولايت فقيه باشيد، تا مملكت تان آسيبی نبيند.(1)
لازمـه حـراسـت ، شـنـاخت مبانی حكومت اسلامی و جايگاه ولايت فقيه در اسلام است . به همين منظور كـتـاب حاضر (كد 6/02، از موضوع دانش سياسی برای نظام آموزش ‍ بسيج ) با هدف شناخت و ارتـقـای دانـش سـيـاسـی اعـضـای بـسـيـج نـسـبـت بـه مـسـائل حـكـومت اسلامی و ولايت فقيه در دو فـصـل تدوين شده است . از خداوند خواستاريم ما را در شناخت و اطاعت از ولايت فقيه و پاسداری از حريم آن ، موفّق بدارد.
مركز تحقيقات اسلامی
معاونت متون آموزشی و كمك آموزشی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
محتوای بیشتر در این بخش: فصل اول ضرورت تشكيل حكومت اسلامى »

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید