چاپ کردن این صفحه

اربعین، باز آفرینی قیام حسینی برای تشکیل حکومت مهدوی(عج)

یادداشتی از دکتر محمد تقی دشتی استاد دانشگاه و مدیر عامل موسسه صراط مبین

اربعین نقطه بازگشت کاروان حسین(ع) برای احیای فرهنگی است که حسین(ع) و یارانش به خاطر آن عروج کردند و اکنون مراسم اربعین فرصتی است برای شدن ،ساختن و پیوستن.

مراسم اربعین زمینه ای است برای انتقال فرهنگ عاشورا به عصر ظهور.

مراسم اربعین مانوری است برای ایجاد پیوست و اتصال بال سرخ کربلا به بال سبز مهدویت تا به وسیله آن پرنده شیعه بسوی ظهور اوج بگیرد.

به عبارت بهتر مراسم اربعین حسینی هم فرصت باز سازی و احیای فرهنگ حسینی است و هم مقدمه ای برای گردهم آیی نیروهای حکومت جهانی مهدوی. با این تمهید جمعیتی است که به تدریج قوای لازم برای ظهور متشکل خواهد شد و حکومت با زعامت حضرت حجت ابن الحسن(ع) تشکیل خواهد شد.

طبق نظریات مطرح در بحث دولت-کشور، سه عنصر برای شکل گیری یک دولت(به معنای عام) لازم است.

اول؛ به جمعیت انسانی که تحت یک هویت مشترک گرد هم آیند و هدف خاصی را پیگیری نمایند.

دوم؛ سرزمین و قلمرویی که زمینه حکمرانی در آن فراهم شود، و سوم؛ حاکمیت و قدرت سیاسی.

هم اکنون زمینه های لازم برای تشکیل یک جمعیت انبوه و دارای هویت مشترک به واسطه مراسم اربعین فراهم شده است. سرزمین عراق و ایران نیز در اختیار حسینیان قرار دارد و بی مورد نیست که در احادیث از کوفه به عنوان مرکز امامت حضرت مهدی(عج) نام برده شده است. اما عنصر سوم با آمدن مولایمان امام مهدی(عج) کامل خواهد شد.

البته مراقبت از توطئه های دشمنان و آسیب های چنین مراسمات بزرگی بسیار لازم است تا خدای نکرده این نقطه قوت جهان اسلام و شیعه به نقطه ضعف تبدیل نشود و دشمنان در راستای اهداف استعماری خود از آن بهره برداری منفی نکنند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)