یادداشت تسلیت رئیس مرکز پژوهشی مبنا جناب آقای دکتر محمد تقی دشتی

  • جمعه, 13 دی 1398 04:47
  • بازدید 2361 بار

قاسم وار شهید شدن و سلیمان گونه زیستن و حکمرانی کردن، ثمره مکتب قاسم سلیمانی است. او که مانند قاسم بن الحسن شهادت را احلی من العسل می دانست و چون سلیمان نبی بر نعمت انقلاب و نظام اسلامی شکرگزار بود....وَقَالَا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی فَضَّلَنَا عَلَى كَثِيرٍ مِّنْ عِبَادِهِ الْمُؤْمِنِينَ: و به راستى به داوود و سليمان دانشى عطا كرديم و آن دو گفتند: ستايش خدایى را كه ما را بر بسيارى از بندگان با ايمانش برترى داده است»(نمل/ ۱۵)
و همین شکرگزاری بود که دعا و نعمت بزرگتری به دنبال داشت؛
رَبِّ اغْفِرْ لی وَهَبْ لی مُلْکاً لا ینْبَغی لأَحَدٍ مِنْ بَعْدی إِنَّک أَنْتَ الوَهّابُ؛خداوندا، مرا بیامرز و حکومتی به من ببخش که شایسته هیچ کس پس از من نباشد، همانا تو بسیار عطا کننده ای.
حاج قاسم سلیمانی شکرگزار نعمت حکومت اسلامی بود و تمام توانش را برای استحکام و پیشرفت و همبستگی ارکان آن به کار برد.
ان شاءالله شهادتش مقدمه ای بر توسعه، استحکام و همبستگی نظام اسلامی خواهد بود.
این مصیبت بزرگ را به محضر امام زمان عج و مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت عرض می کنم.

دکتر محمد تقی دشتی

 رئیس مرکز پژوهشی مبنا

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید