شورای پژوهش ارزیابی «گزارش وضعیت دین و دین‌داری در ایران و چشم‌انداز آن» برگزار شد.

  • یکشنبه, 27 مرداد 1398 02:01
  • بازدید 2741 بار

پس از آماده‌سازی ویراست نخست «گزارش وضعیت دین و دین‌داری و چشم‌انداز آن» و ارزیابی اولیه آن، شورای پژوهش مرکز پژوهشی مبنا برای بررسی این پروژه تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه که با شرکت دکتر حسن محدثی، دکتر محمدرضا پویافر، دکتر مهراب صادق‌نیا، دکتر محمدتقی دشتی و نویسندگان و پژوهشگران این پژوهش تشکیل شد، نخست گزارشی تفصیلی از روش، فرآیند و نتایج این پژوهش ارائه شد و چالش‌ها و پرسش‌های آن موردبحث قرار گرفت. یکی از پرسش‌های اصلی گروه پژوهش، شکاف میان نظرات نخبگان و نتایج پژوهش درباره برخی ابعاد دین‌داری ایرانیان بود.
پس از گزارش پژوهش،‌هر یک از اساتید حاضر در جلسه نظرات خود را درباره پرسش فوق بیان کردند و اشکالات و نظراتشان را درباره گزارش وضعیت دین و دین‌داری ارائه دادند. سپس بحثی درباره موانع و کاستی‌های پژوهش‌های کمی و امتیازهای پژوهش‌های کیفی در کنار بهره بردن از نتایج پژوهش‌های کمی بیان شد.
در پایان این جلسه که حدود 4 ساعت به طول انجامید، مقرر شد اصلاحات موردنظر تا حد امکان در نسخه سال 1397-1398 این پژوهش اعمال شود و راهنمایی‌ها و نظرات اعضای شورای پژوهش درباره روش‌ها و رویکردها، در نسخه 1398-1399 این پژوهش مدنظر گروه پژوهش این پروژه قرار گیرد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

قانون شکنی
آیه شریفه : إِنَّمَا ﭐلسَّبِيلُ عَلَى ﭐلَّذِينَ يَظْلِمُونَ ﭐلنَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي ﭐلْأَرْضِ بِغَيْرِ ﭐلْحَقِّ أُوْلَـٰئِکَ لَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ  (سوره مبارکه شوری ، آیه 42)ترجمه : گناه بر کساني است که به مردم ظلم مي‏کنند ، و بدون داشتن بهانه‏اي و حقي مي‏خواهند در زمين فساد و ظلم کنند ، آنان عذابي دردناک دارند. روایت : قال علی( ع ): من تعدی الحق ، ضاق مذهبه.  (بحار الانوار ، ج 77 ، ص 211 )ترجمه : امام علی(ع) مي‌فرمايد: هر کس از حق (قانون) تجاوز کند ، در تنگنا گرفتار می آید.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید