دیدار حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری با مدیریت و کارکنان مؤسسه صراط مبین

  • سه شنبه, 06 آذر 1397 06:11
  • بازدید 2861 بار

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری نائب‌رئیس جامعه مدرسین، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با مدیریت و کارکنان مؤسسه صراط مبین دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری در این جلسه ضمن اشاره به مغفول ماندن نیازسنجی و اولویت‌بندی فرمودند: کارهای پژوهشی گاهی تکراری است، گاهی بدون هدف و یا متناسب با زمان و نیاز جامعه نیست لیکن بر اساس گزارشی که مطرح شد کارهای مؤسسه صراط مبین کاملا در راستای نیازهای مبرم و عینی جامعه است که پیش از این جای آن خالی بوده و جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین ایشان درادامه افزودند نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد اولویت‌بندی در امور پژوهشی است که بعضا در آن دچار مشکل هستیم که بحمدالله این کار هم متناسب با نیازسنجی در مؤسسه صراط به‌خوبی انجام شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تهیه سالنمای سنجش وضعیت دین و مذهب در کشور را توسط مؤسسه صراط مبین با با توجه به کارگروه‌ دین و فرهنگ که یکی از کارگروه‌های هیئت اندیشه‌ورز در مجلس خبرگان است بسیار ارزشمند بیان کردند.
نائب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه، حضور پژوهشگران مؤسسه صراط و بررسی نتایج پژوهش‌های این مرکز را در کمسیون‌های مرتبط جامعه مدرسین لازم و ضروری دانستند.
در ابتدای این جلسه جناب آقای دکتر دشتی مدیرعامل مؤسسه صراط مبین ضمن معرفی فعالیت‌های مؤسسه صراط گفت: مؤسسه مطالعاتی صراط مبین ادعا می‌کند در حوزه مسئله‌شناسی می‌تواند در قبال دریافت مسئله، ضمن ارائه راهکار و راهبرد حل آن مسئله شرح وظایف نهادها را نیز مشخص نماید. این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه سیاست اصلی مؤسسه صراط را پیوند حوزه پژوهش و اجرا بیان کردند.
در خلال این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید نجفی در مورد پژوهش‌های صورت گرفته و کتب منتشر شده در موضوع حوزه و روحانیت توضیحاتی را بیان کردند.
در پایان دکتر سیدمرتضی میرتبار به شرح فرآیند بررسی مسائل در پژوهشنامه راهبردی امنیت فرهنگی افق مکث و چگونگی ترسیم نظام‌واره مسائل فرهنگی و دینی پرداختند.

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نگارخانه

View the embedded image gallery online at:
https://smhi.ir/index.php/news/item/5124-11112#sigProIde9e31d919e

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید