چاپ کردن این صفحه

دیدار حضرت آیت الله اعرافی با مدیریت و کارکنان موسسه صراط مبین

حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور صبح امروز با مدیریت و کارکنان موسسه صراط مبین دیدار کردند. در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین رجایی مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه نیز حضور داشتند.
این جلسه در ادامه همکاری های علمی و پژوهشی موسسه صراط مبین و اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه و با هدف معرفی دستاوردها و اقدامات و نیز طرح پیشنهادات علمی برگزار شد.

حضرت آیت الله اعرافی در این جلسه ضمن تشریح اقدامات نوین حوزه علمیه در عرصه پژوهش و ایجاد سرفصل های درسی جدید، ظرفیت های نوپیدای حوزه را برشمردند و تاکید نمودند حوزه باید با اتکا به برنامه ریزی و هدف گذاری های میان مدت و بلند مدت به حرکت خود ادامه دهد و در سایه این حرکت هدفمند سهم و نقش خود را در ابعاد مختلف نسبت به مردم، نظام و دنیا مشخص کند.
ایشان در ادامه با بیان اینکه از قبل با محصولات و منشورات موسسه صراط مبین آشنایی دارند افزودند: اینکه موسسه ای به صورت خودجوش اقدام به تولید محصولات علمی و مطابق با موازین می کند باعث خوشحالی ما است.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اعلام اینکه حوزه علمیه می تواند محصولات موسسه صراط مبین را وارد نهادها و چرخه علمی خود کند بر حمایت از این موسسه تاکید ورزیدند و پیشنهاد اخذ مجوز موسسه صراط مبین از حوزه برای تسهیل همکاری های دو طرفه مطرح نمودند.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین رجایی ضمن تاکید بر اهتمام حوزه به همکاری با موسسات پژوهشی معتبر اظهار داشتند که موسسه صراط مبین از جمله موسساتی بوده که دارای طرح های پژوهشی و آثار مطلوبی در حوزه های گوناگون دینی، فرهنگی و حوزوی است که همین امر ظرفیت همکاری های متقابل را افزایش داده است.
دکتر محمد تقی دشتی ضمن بیان اهداف و سیاست های کلی موسسه به تشریح عملکرد و معرفی محصولات پرداختند.
مدیر عامل موسسه مطالعاتی صراط مبین با بیان این مطلب که هنوز ظرفیت های فراوانی برای همکاری علمی طرفین وجود دارد به مصوبات نشست های قبلی اشاره نمودند و خواستار توسعه همکاری های علمی در چارچوب های مصوب شدند.
در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین ارسطا به تشریح اقدامات موسسه در حوزه مبانی نظری حکومت اسلامی، حقوق بشر اسلامی، دو فصلنامه فقه حکومتی و پروژه آسیب شناسی مردم سالاری دینی پرداختند.
ایشان در ادامه به بیان دغدغه های خود در حوزه فقه اجتماعی پرداختند و خواستار توجه به نقش بیشتر حقوق در دروس حوزوی شدند.
حجت الاسلام علی اکبر عبدالاحدی مقدم ضمن بیان تاریخچه پروژه نظام واره مسائل و آسیب های فرهنگی دینی به روش نوین به کار گرفته شده برای پرداختن به این مسائل اشاره نموده و نحوه ی نگارش کتاب نظام واره را تشریح نمود.
حجت الاسلام وحید نجفی محصولات موسسه با موضوعات و کتب منتشر شده و مرتبط با حوزه را معرفی و تشریح نمود و خواستار همکاری بیشتر دست اندر کاران حوزوی برای دست یابی به اطلاعات و آمار دقیق تر در پژوهش های مربوط به مسائل حوزه شد.
در پایان آقای مهدی نظری ضمن دعوت از آیت الله اعرافی برای حضور در موسسه، خواستارایجاد بستری منسجم برای ارتباط نظام مند میان حوزه و موسسه صراط مبین شد و بر استفاده متقابل طرفین از ظرفیت های یکدیگر، عدم موازی کاری و برگزاری جلسات علمی و محتوایی منظم تاکید کرد.

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نگارخانه