آسیب شناسی و حل مسئله دو رویکرد موسسه صراط مبین

  • یکشنبه, 22 مهر 1397 01:15
  • بازدید 3129 بار

 مدیر عامل موسسه صراط مبین گفت: ما در راستای آسیب شناسی و حل مسئله گام برداشته ایم که انتظار داریم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا کمک حال ما باشد تا در مرحله توزیع آثار و اجرا به نتایج خوبی برسیم.

آقای محمد تقی دشتی در بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این موسسه با اشاره به فعالیت های آن گفت: طراحی نظریه حکومت اسلامی با رویکرد نوینی که به آن نیاز مبرمی هست در این موسسه با نگاه اجتماعی و سیاسی پرداخته می شود.

وی با اشاره به اینکه خلاء نظریه و خلاء نظام‌سازی در اداره حکومت وجود دارد گفت: قاعده سازی نوین موضوع مهمی است که در این سالها کمتر به آن پرداخت شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه دغدغه اصلی موسسه صراط مبین را آسیب شناسی و حل مسئله خواند و گفت: طرح های مختلفی برای حل مسئله با روش های نوین در این موسسه انجام می شود که روش تحقیق ما متفاوت از بسیاری از موسسه هاست.

آقای دشتی افزود: ما انتظار داریم که اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی که لوازم حل مسئله را برای ما فراهم کند تا بتوانیم پژوهش‌های انجام شده را به دست صاحبان اجرایی آن‌ها برسانیم.

انواع گزارش راهبردی و سند راهبردی،‌ هشدارهای دینی - فرهنگی ، مجلات مختلف همچون فقه حکومتی و افق مکث، عناوین متعدد از کتاب های منتشر شده از جمله فعالیت های این موسسه در طول  این سال ها است.

وی یکی از نکات مورد توجه در این موسسه را عدم موازی کاری با سایر موسسه ها عنوان و بیان کرد: اگر موضوعی که مورد توجه ما باشد و موسسه دیگری در حال کار در این خصوص باشد ما با کمک خود تلاش می کنیم تا پژوهش‌های آن‌ها با نتیجه بهتری عرضه شود.

 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

همکاری با نفوذیان خائن و اختلاس‌گران بی دین
قرآن : لِيَحْمِلُوا أَوْزارَهُمْ کامِلَةً يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ مِنْ أَوْزارِ الَّذينَ يُضِلُّونَهُمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ أَلا ساءَ ما يَزِرُونَ (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: تا روز قیامت بار گناهان خود را تمام بردارند ، و [ نیز ] بخشی از بار گناهان کسانی را که ندانسته آنان را گمراه می کنند. آگاه باشید ، چه بد باری را می کشند.حدیث: و ایما داع دعی الی ضلالة فاتبع علیه، فان علیه مثل اوزار من اتبعه، من غیر ان ینقص من اوزارهم شیئا!: (مجمع‌البیان، ج6، ص 365)ترجمه: ... و هر کس دعوت به ضلالت کند و از او پیروی کنند همانند کیفر پیروانش را خواهد داشت، بی آنکه از کیفر آنها کاسته شود.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید