چاپ کردن این صفحه

نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین

به گزارش صراط مبین در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با مدیرعامل و کارشناسان مؤسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین فعالیت‌های این مجموعه معرفی و ظرفیت‌های همکاری موردبررسی قرار گرفت

در ابتدای این دیدار دکتر محمدتقی دشتی ضمن بیان رسالت و اهداف مؤسسه صراط مبین، ارائه پژوهش‌های کاربردی در حل مسائل دین، فرهنگ دینی و نهادهای دینی و متصل ساختن پژوهش به حوزه اجرا در این حوزه‌ها را یکی از ویژگی‌های این مجموعه خواندند و افزودند: در این پژوهش‌ها با استفاده از تمام پژوهش‌ها و نخبگان نگاه‌های متنوع جمع‌بندی می‌شود تا راه‌کارهای جامع و کاربردی به دست مسئولان برسد.
مدیرکل ارشاد اسلامی قم نیز به اهمیت و مطلوبیت مسیر فعالیت مؤسسه صراط مبین اشاره کردند و انجام کار جزیره‌ای توسط مؤسسات فرهنگی را از معضلات عرصه پژوهش دانستند. به عقیده وی ورود مؤسسه صراط مبین به این حوزه می‌تواند پیوست‌های فرهنگی لازم برای توسعه شهر قم را نیز فراهم کند.
همچنین ایشان پیگیری امور اجرایی صرف توسط دستگاه‌های اجرایی و دور بودن مراکز پژوهشی از حوزه اجرا را به‌عنوان مسئله دیگر معرفی کردند و افزودند: امروزه راه‌کارهایی به نهادها ارائه می‌شود که قابلیت اجرا ندارد. بنابراین باید نهادهای اجرایی به هم نزدیک‌تر شوند تا از دل جلسات راه‌کارهای اجرایی خارج شود.
در ادامه سردبیر پژوهش‌نامه افق مکث در پاسخ به دغدغه آقای حسینی کاشانی مبنی بر اجرایی نبودن راه‌کارها یادآور شد: پژوهش‌نامه افق مکث با در اختیار گرفتن یک شیوه جدید در پژوهش‌های خود به‌خوبی این مسئله را حل کرده است. همچنین ایشان در خصوص موازی‌کاری افزودند: گرچه نوع نگاه‌ها به مسائل، جنس پژوهش‌ها را از هم متمایز می‌کند لیکن مؤسسه صراط مبین بانک جامعی از اطلاعات مؤسسات قم و کشور را  جمع‌آوری کرده تا با مراکز مرتبط، ارتباط مؤثر برقرار کند.
در انتهای این جلسه ضمن ارائه محصولات مؤسسه صراط مبین، ظرفیت‌های همکاری فی‌مابین، در راستای اثربخشی در حوزه‌های مذکور موردبررسی قرار گرفت.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه