چاپ کردن این صفحه

دومین جلسه هیات اندیشه ورز اجتماعی و فرهنگی استان قم برگزار شد.

دومین جلسه هیات اندیشه ورز اجتماعی و فرهنگی استان قم با حضور اساتید، نخبگان و مدیران اجرایی استان در محل سالن جلسات معاونت امنیتی سیاسی استانداری قم برگزار شد.
در این جلسه که با مدیریت دکتر محمد تقی دشتی و در ادامه  جلسات بررسی معضل طلاق در استان برگزار شده بود، شرکت‌کنندگان به ارائه آمار طلاق و بیشترین علل بروز طلاق در استان پرداختند.
فقدان مسئولیت پذیری یکی از زوجین، اعتیاد، بیکاری و ... از جمله عواملی بودند که به عنوان دلایل بروز طلاق در استان مطرح و مورد تاکید قرار گرفتند. همچنین طبق آمارهای ارائه شده در این جلسه دلایل بروز طلاق در نقاط مختلف استان نیز متفاوت ارزیابی شده است به گونه ای که در مناطق محروم ، فقر و بیکاری عوامل اصلی طلاق محسوب می شوند اما در مناطق دیگر عواملی چون دخالت اطرافیان و ... علت بروز طلاق بوده است.
در بخش ابتدایی این جلسه برخی از دستگاه ها گزارشی از اقدامات انجام شده برای ریشه یابی علل و عوامل طلاق در استان ارائه کردند و با بررسی سیر طلاق و دلایل درخواست و ثبت دادخواست طلاق در سال های گذشته سعی در یافتن علت های اصلی رشد این معضل در استان نمودند.
پس از احصا آمار و بررسی علل و عوامل بروز طلاق در استان و تبادل اطلاعات دستگاه ها و ترسیم وضعیت فعلی معضل طلاق در استان مقرر گردید از جلسه آتی کارشناسان و نخبگان به بحث در خصوص یافتن راهکارهایی جهت کنترل طلاق در استان بپردازند.
گفتنی است مدیریت هیات اندیشه ورز اجتماعی و فرهنگی استان قم طی تفاهم نامه ای به موسسه صراط مبین واگذار شده است که ضمن برگزاری جلسات هیات اندیشه ورز در پایان جلسات دوره ای درباره هر یک از مسائل و معضلات مورد بحث در هیات اندیشه ورز، سند راهبردی آن موضوع توسط موسسه صراط مبین تهیه و پس از تایید مقامات استان جهت اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه