نشست مشترک کارشناسان موسسه صراط مبین و دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه برگزار شد.

  • شنبه, 15 ارديبهشت 1397 16:09
  • بازدید 3416 بار

به گزارش صراط مبین نشست بررسی زمینه‌های همکاری مشترک دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه و مؤسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین با حضور مدیر اندیشکده این مجموعه و به میزبانی مدیرعامل مؤسسه صراط مبین، برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور کارشناسان هر دو مجموعه برگزار شد، جناب آقای دکتر دشتی ضمن خیرمقدم به میهمانان و مراتب قدردانی از تلاش این مجموعه‌ها، کارکردگرایی را از ویژگی‌های برجسته پژوهش‌های صراط، مطرح و حل مسائل جامعه را دغدغه اصلی این مجموعه عنوان کردند. به بیان ایشان رسالت صراط کمک به حل مسائل نظام در حوزه‌های دینی و فرهنگی است که به همین منظور سه گروه فرهنگ دینی،‌ نهادهای دینی و مردم‌سالاری دینی تشکیل شده‌اند. همچنین ایشان همکاری این دو مجموعه را ضروری دانستند و در ادامه افزودند: صراط آمادگی دارد تا در انجام پژوهش‌ها و اشتراک‌گذاری اطلاعات با تمام نهادهای مشتاق، همکاری متقابل داشته باشد.
 در آغاز این مراسم حجت‌الاسلام مجتهدزاده، مسئول دفتر اجتماعی سیاسی، به پیشینه‌ای از چگونگی شکل‌گیری این دفتر اشاره و دغدغه‌ مقام معظم رهبری در جهت انقلابی‌کردن حوزه‌های علمیه و شناسایی آسیب‌های حوزه را سبب تشکیل این بخش عنوان کردند. ایشان در خلال بیانات خود یکپارچه ساختن نهادهایی که در گذشته به‌صورت موازی و جزیره‌ای عمل می‌کردند را یکی از دست‌آوردهای این دفتر معرفی کردند و افزودند: گرچه کارهای فراوانی صورت گرفته لیکن با توجه به وجود ظرفیت‌های این بخش، انتظار بیشتری از این نهاد می‌رود. در ادامه ایشان مطالبه رفع مشکلات از مسئولین رده‌بالای نظام را از ظرفیت‌ها این مجموعه بیان کردند، به عقیده وی در شناسایی مشکلات و مسائل جامعه نباید نگاه‌ مسئولان فقط به مقام معظم رهبری باشد بلکه شناسایی معضلات جامعه باید به‌صورت خودجوش در میان مسئولان رواج یابد. همچنین اجرایی‌شدن راهکارها و دیده شدن آسیب‌های مطرح‌شده در محصولات پژوهشی صراط مبین ظرفیت دیگر همکاری این دو بخش توسط ایشان معرفی شد.
در ادامه حجت‌الاسلام سعیدی، مدیر اندیشکده دفتر برنامه‌ریزی از تشکیل هشت هیئت اندیشه‌ورز در حوزه‌های گوناگون ازجمله اقتصاد و معیشت حوزه، طب و سلامت، گفتمان انقلاب و جامعه و نظام در این اندیشکده خبر دادند. به گفته ایشان دبیرخانه شورای هماهنگی حوزه‌های علمیه که مرجع هم‌افزایی‌ها به‌حساب می‌آید نیز در این مجموعه قرار دارد. ایشان در پایان بیاناتشان نیز از انعقاد تفاهم‌نامه میان دو مجموعه استقبال کردند و این امر را در جهت تبادل نتایج پژوهش‌ها، آمار و اطلاعات موجود نزد طرفین ضروری دانستند.
در انتهای این جلسه، همکاری در پژوهش‌ها و آسیب‌شناسی‌ها، تبادل محصولات و اطلاعات، همکاری در پخش محصولات و همکاری در طرح مسائل برای پایان‌نامه‌ها به‌عنوان محورهای این تفاهم‌نامه موردبررسی قرار گرفت.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه

View the embedded image gallery online at:
https://smhi.ir/index.php/news/item/4973-1111#sigProId53e7430af8

نظر دادن

پیام هفته

قانون شکنی
آیه شریفه : إِنَّمَا ﭐلسَّبِيلُ عَلَى ﭐلَّذِينَ يَظْلِمُونَ ﭐلنَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي ﭐلْأَرْضِ بِغَيْرِ ﭐلْحَقِّ أُوْلَـٰئِکَ لَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ  (سوره مبارکه شوری ، آیه 42)ترجمه : گناه بر کساني است که به مردم ظلم مي‏کنند ، و بدون داشتن بهانه‏اي و حقي مي‏خواهند در زمين فساد و ظلم کنند ، آنان عذابي دردناک دارند. روایت : قال علی( ع ): من تعدی الحق ، ضاق مذهبه.  (بحار الانوار ، ج 77 ، ص 211 )ترجمه : امام علی(ع) مي‌فرمايد: هر کس از حق (قانون) تجاوز کند ، در تنگنا گرفتار می آید.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید