متن پیام نوروزی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر محمدجواد ارسطا

  • سه شنبه, 29 اسفند 1396 22:05
  • بازدید 4685 بار

بسم‌الله الرحمن الرحیم
فرار رسیدن سال جدید شمسی را به‌تمامی مردم ایران و همه شیعیان و یکایک مسلمانان تبریک عرض می‌کنم. بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌هایی که نوروز برای ما فراهم می‌کند، فرصت صله‌رحم و پیوند با خویشاوندان است که فرصتی بسیار مغتنم می‌باشد. خصوصاً در عصر حاضر که انسان‌ها از هم بسیار فاصله گرفته‌اند و پیوندهای خانوادگی رو به سستی نهاده است؛ پس چه‌بهتر که با توجه به جنبه مثبت این فرصت و با پیروی از سنت اسلامی پیوند با خویشاوندان، نوروز را به عاملی برای اختلاف و احیاناً کدورت و چشم و هم‌چشمی تبدیل نکنیم و در این نکته نیک بی اندیشیم که فرصت‌ها به‌سرعت می‌گذرد (امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر؛ نهج‌البلاغه، حکمت 20) و گاهی هیچ راهی برای جبران آن‌ها نیست و به گفته سعدی شیرین‌سخن: کـنـونت کـه امکان گفتار هست؛ بگو ای برادر به لطف و خوشی / که فردا چو پیک اجل سر رسد؛ به‌حکم ضرورت زبان درکشی.
خدایا این سال جدید را بر همه مسلمانان جهان مبارک گردان و مظلومان و ستم دیدگان را در همه نقاط عالم یاری فرما و زمینه را برای ظهور عدالت حقیقی که جهان در انتظار اوست آماده کن. إنکّ علی کلّ شیءٍ قدیرٌ.

محمدجواد ارسطا
نوروز 1397

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید