رونمایی از جدیدترین آثار موسسه صراط مبین با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور

  • پنج شنبه, 24 اسفند 1396 16:01
  • بازدید 5186 بار

مراسم رونمایی از محصولات جدید موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور و نیز با معرفی دو سند راهبردیِ «کنترل واگرایی قومی – مذهبی در ایران» و« وحدت و انسجام ملی» و دو کتاب با عناوین «افراط گرایی، چالش ها و راهکارها» و« نظام حقوق بشر اسلامی » برگزار شد.

به گزارش صراط مبین آئین رونمایی از سه سند راهبردی که به همت موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین تنظیم شده است، با حضور حجت الاسلام و المسلمین یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در این موسسه برگزار شد.


کتاب نظام حقوق بشر اسلامی
کتاب «نظام حقوق بشر اسلامی» با بررسی مبانی فقهی اعلامیه اسلامی حقوق بشر، در بردارنده تقریرات درس حقوق بشر حجت الاسلام والمسلمین ارسطا، تلاشی است جهت پرداختن به پاره ای از موضوعات حقوقی که باید فقه اسلامی بدان ها بپردازد.
در این نوشتار تلاش شده تا مسائل و موضوعات جدید براساس مبانی فقهی مورد بررسی قرار گیرند و تبیین مناسب و مستدل از کتاب و سنت در خصوص این موضوعات ارائه گردد، تا به این ترتیب اندیشه دینی در این حوزه های جدید وارد شود.


سند راهبردی وحدت و انسجام ملی
در سند راهبردی «وحدت و انسجام ملی» منویات امام راحل(ره) و فرمایش‌های مقام معظم رهبری در قالب بیش از یکصد سخنرانی، پیام‌، بیانات و ...جمع آوری شده است.
 قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، قوانین عادی، مصوبات و شرح وظایف نهادها و آیین‌نامه‌های مرتبط با حوزه وحدت و انسجام ملی و نیز فراتحلیل، یادداشت‌برداری، بهره‌برداری و آنالیز علمی حدود 50 اثر مکتوب علمی و پژوهشی، اعم از مقالات، کتب و پایان‌نامه‌ها از دیگر عناوین مطرح در این سند به شمار می رود.
در این سند راهبردی ضمن استخراج و بهره‌گیری از نظرات حدود 30 نخبه و استاد مطرح، موضوع در قالب مصاحبه‌، جلسات بارش فکری، مشاوره‌های علمی و...، مباحثات هیئت اندیشه‌ورز موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین ذکر شده است.


سند راهبردی واگرایی اقوام
در سند راهبردی کنترل واگرایی قومی – مذهبی در ایران «ارتقا همگرایی و کاهش اندیشه‌ها و انگیزه‌های واگرایانه اقوام و مذاهب کشور با هویت ملی»، «کاهش تنش‌ها، فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه و گریز از مرکز اقوام و مذاهب»، «ایجاد تعادل بین خرده هویت‌ها و هویت ملی»، «کاهش تنش‌ها، تنفرها و حساسیت‌های اقوام و مذاهب نسبت به همدیگر» و «کاهش گرایش اقوام و مذاهب نسبت به کشورهای خارجی و متخاصم» از مهمترین اهداف نگاشت آن به شمار می رود.

کلید واژگان: موسسه صراط مبین- حجت الاسلام علی یونسی- کتاب نظام حقوق بشر اسلامی- سند راهبردی وحدت و انسجام ملی- سند راهبردی واگرایی اقوام

View the embedded image gallery online at:
https://smhi.ir/index.php/news/item/4949-dastyar#sigProId2dca036dfd

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید