نشست مشترک سرپرست پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا(س) و مدیر عامل موسسه صراط مبین

  • سه شنبه, 14 دی 1395 12:02
  • بازدید 5140 بار

دکتر مریم صف آرا، سرپرست پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا(س) طی نشست مشترک بررسی زمینه های همکاری فیمابین در موسسه پژوهشی صراط مبین، با تأکید بر این که مسئله یابی از نخستین مولفه های مهم در عرصه تحقیقات فرهنگی و مطالعاتی است، تصریح کرد: باید تفاوت تحقیقات صورت گرفته در موسسه صراط مبین با مراکز فرهنگی و پژوهشی همسو برجسته تر شده، شیوه ورود به مسئله یابی ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صراط مبین دکتر صف آرا با بیان این که پژوهش های علمی درگیر چالش های اداری است، اظهار داشت: متاسفانه بروکراسی های اداری، عرصه علمی کشور را به سمت رکود تحقیقاتی سوق می دهد، باید ضمن حرکت به سمت اهداف نظام مقدس اسلامی، راه کارهای پویاتری  را برای حل چالش های پیش رو ارائه نمود.
سرپرست پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا(س) در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشکده مطالعات زنان دانشگاه الزهرا(س)، خاطرنشان کرد: پژوهش های بنیادی خوبی توسط پژوهشکده زنان صورت گرفت است؛ امیدواریم تعاملات روز افزون با مراکز مطالعاتی، بتواند سرمایه های علمی و تحقیقات بنیادین را از حالت کتابخانه ای صرف خارج نموده، به فاز عملیاتی وارد نماید.
وی استخراج پیوست های علمی و فرهنگی در تحقیقات صورت گرفته را مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: تمرکز تحقیقاتی در حوزه بانوان، یکی از مهمترین ظرفیت های علمی موسسه صراط مبین است؛ این مهم می تواند ضمن احصاء آسیب های و چالش های حوزه خانواده و زنان، راه کارهای کاربردی تری را برای مقابله با آن ارائه نماید.
وی با تأکید بر افزایش همکاری های علمی پژوهشکده با موسسه، اظهار داشت: اگر دغدغه ها و مشکلات زنان و خانواده بر طرف گردد، بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه رخت بر خواهد بست.
سرپرست پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا(س) بر پیگیری فعالیت های مشترک به منظور آسیب شناسی در حوزه زنان و خانواده تأکید نمود و اظهار داشت: برنامه ریزی ها و فرا تحلیل های متعددی را در حوزه زنان و خانواده احصا و استخراج نمود؛ باید با ترسیم نقشه ای جامع از اقدامات صورت گرفته و فعالیت های بر زمین مانده، همکاری ها را پیگیری نمود.
وی توجه به ارائه دستاوردهای پژوهشی به جامعه هدف را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در تحقیقات فرهنگی مطالعاتی باید به موضوع ارائه دستاوردها به نهادهای تصمیم گیر و جامعه هدف اهتمام بیشتری صورت گیرد.
دکتر صف آرا راه اندازی بانک تحقیقاتی زنان و خانواده را از مهمترین دستاوردهای پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا(س) عنوان کرد و ابراز داشت: در تحقیقات مطالعاتی، باید به سمت ارائه خروجی های کاربردی حرکت نمود؛ در این عرصه به منظور تقویت بانک اطلاعاتی در حوزه بانوان، نباید از گسترش همکاری متقابل با مجموعه های علمی غافل بود.

گفتنی است؛ دکتر محمد تقی دشتی مدیر عامل موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم به حضور میهمانان گزارشی از فعالیت های موسسه صراط مبین ارائه نمود و اظهار داشت: متأسفانه دین و نهادهای دینی در جامعه به مخاطره افتاده فرهنگی دینی با اختلال های متعددی مواجه شده است.
وی افزود: موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین، ضمن مسئله شناسی در حوزه دین و فرهنگ دینی، نظام واره مسائل این حوزه را احصا نموده، به صورت تک مسئله های متعدد، ارائه راهکارهای آسیب شناسانه را مورد توجه قرار می دهد.
مدیر عامل موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین، دغدغه مند نمودن متولیان عرصه دین و فرهنگ برای حل مسائل پیش رو از مهمترین اهداف موسسه صراط مبین عنوان کرد و اذعان داشت: توجه به روش های خبرگی و بارش های فکری، یکی از مهمترین رویکردهای تحقیقاتی این موسسه فرهنگی مطالعاتی است.
دکتر دشتی در پایان ضمن تأکید بر پیگیری همکاری های مشترک با مراکز علمی و پژوهشی، خاطرنشان کرد: اثر بخشی محصولات ارائه شده یکی از ملاک های سنجش موفقیت در تحقیقات صورت گرفته موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین است.

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نگارخانه

نظر دادن

پیام هفته

همکاری با نفوذیان خائن و اختلاس‌گران بی دین
قرآن : لِيَحْمِلُوا أَوْزارَهُمْ کامِلَةً يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ مِنْ أَوْزارِ الَّذينَ يُضِلُّونَهُمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ أَلا ساءَ ما يَزِرُونَ (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: تا روز قیامت بار گناهان خود را تمام بردارند ، و [ نیز ] بخشی از بار گناهان کسانی را که ندانسته آنان را گمراه می کنند. آگاه باشید ، چه بد باری را می کشند.حدیث: و ایما داع دعی الی ضلالة فاتبع علیه، فان علیه مثل اوزار من اتبعه، من غیر ان ینقص من اوزارهم شیئا!: (مجمع‌البیان، ج6، ص 365)ترجمه: ... و هر کس دعوت به ضلالت کند و از او پیروی کنند همانند کیفر پیروانش را خواهد داشت، بی آنکه از کیفر آنها کاسته شود.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید