برگزاری دومین جلسه مراکز فعال در عرصه پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی در فضای مجازی

  • شنبه, 04 دی 1395 14:33
  • بازدید 4201 بار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صراط مبین دومین جلسه مراکز فعال در عرصه پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی در فضای مجازی برگزار شد. این جلسه با حضور نمایندگانی از پلیس فتا، رادیو معارف، مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم ،معاونت تبلیغ حوزه، سایت اسلام کوئست و موسسه دارالعرفان برگزار شد، که متاسفانه غائبانی از سایر مراکز فعال در این عرصه داشت که ان شاء الله با هماهنگی های بیشتر در جلسات بعدی حضور خواهند یافت.

در ابتدای این جلسه با تاکید بر ثمرات پرارزش این گونه نشست ها، استمرار جلسات مورد تاکید قرار گرفت. و حجت الاسلام نجفی مواردی چون به اشتراک گذاری رصد شبهات جهت تولید محتوای مورد نیاز، تبادل تولیدات بین مراکز جهت هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری، آسیب شناسی پاسخگویی دینی در فضای مجازی، طراحی شبکه توزیع گسترده تر مطالب تولید شده و ... را از ثمرات این نشست ها بیان نمودند.
در ادامه جناب سرگرد فرازپور کارشناس مرکز تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان قم به تشریح برخی از فعالیت های پلیس فتا در عرصه مقابله با شبهه افکنان پرداختند و به ذکر این نکته پرداختند  که هدف واحد مقابله با نظام جمهوری اسلامی، طیف های متنوع و گسترده ای را به عرصه شبهه سازی و شبهه افکنی کشانده است که از سلطنت طلبان تا منافقین و ... را می توانیم در انجام این امر مشاهده کنیم. و البته این امر مورد اذعان قرار گرفت که فعالیت اصلی در مقابل شبهات، اقناع و بیان پاسخ های منطقی است.
سپس حجت الاسلام والمسلمین عظیمی نماینده رادیو معارف به معرفی بخشی از فعالیت هایشان در عرصه پاسخگویی به شبهات پرداختند. و بعضی از برنامه ها، چون برنامه پرسمان، پاسخگویی کوتاه به شبهات را معرفی نموده و با اشاره به حجم گسترده شبهات و لزوم عدم غفلت از مباحث تبیینی نسبت به مبانی؛ آمادگی رادیو معارف برای همکاری با سایر مراکز را اعلام نمودند. که از جمله همکاری های ممکن، به تبادلات پژوهشی و امکان برنامه سازی با همکاری مراکز دیگر پرداختند.
حجت الاسلام زارع که از فعالیت های معاونت تبلیغ حوزه مطلع بودند، در ادامه به معرفی سایت های رهروان، پایگاه جامع فرق و ادیان و پایگاه جامع تبلیغ پرداختند. و از انفعال موجود در عرصه پاسخگویی گله نمودند و به بیان شیوه مقابله ای، در کنار شیوه های تدافعی و تهاجمی پرداختند.
حجت الاسلام سراقی که در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم  فعال هستند نیز به معرفی طرح رصدی و پاسخگویی این مرکز پرداختند. و سابقه طولانی این مرکز و رویکردهای جدید آن را مطرح نمودند.
حجت الاسلام جماعتی از مرکز پاسخگویی به شبهات اسلام کوئست نیز با بیان نکته ای آسیب شناختی در پاسخگویی، لزوم توجه و عنایت به مبانی متقن را مورد اشاره قرار دادند.
و در نهایت حجت الاسلام اصلانی از موسسه دارالعرفان شیعی نیز نکاتی درباره اتقان پاسخ ها و شیوه های مختلف آن مطرح نمودند.
در نهایت نیز حضار محترم با تاکید بر استمرار این جلسات و ثمرات آن، به امکان همکاری ها در حوزه های مختلف اذعان نموده و مباحثی برای دستور جلسات آینده مطرح نمودند.  

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید