پژوهشنامه «پایش و آسیب شناسی وضعیت امر به معروف و نهی از منکر» منتشر شد.

  • دوشنبه, 01 شهریور 1395 10:02
  • بازدید 2806 بار


به گزارش "صراط مبین" چهارمین شماره از پژوهشنامه تخصصی مسئله شناسی افق مکث در سال 1395 با عنوان «پایش و آسیب شناسی وضعیت امر به معروف و نهی از منکر» چاپ و منتشر شد. این پژوهشنامه در هر شماره یکی از مسائل اجتماعی – فرهنگی را با رویکرد حل مساله مد نظر قرار داده است و با محورهای پژوهشی مختلف، پس از ارائه تصویری واضح از مساله، در صدد تبیین راه کارهای حل آن است.


کم توجهی حاکمیت و مردم در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به سبب گسترش تساهل و تسامح غربی در جامعه معاصر ایران، سبب شده است که در سالهای اخیر شاهد اتفاقات ناگوار برای آمران و ناهیان و همچنین هنجارشکنی در مسائل شرعی و اجتماعی در جامعه باشیم که این مسائل لزوم توجه جدی به آن را دو چندان نموده است. از همین رو در این ویژه نامه سعی گردید که ابعاد این مسئله مورد کنکاش قرار گرفته و راهکارهایی برای حل این دغدغه دینی – فرهنگی ارائه گردد.
بخش اول این نشریه، با بررسی مقالات و کتب مرتبط به آسیب شناسی این حوزه، لیستی از آسیبها و علل و راهکارهای مربوط  به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قالب چند نمودار ارائه نموده است.
در بخش دوم بعد از بررسی مقررات این حوزه و بیان آماری از شهدا و جانبازان آمرین به معروف و ناهیان از منکر، نهادهای مسئول در این حوزه و اقداماتی که تاکنون در اجرایی سازی این فریضه انجام گرفته مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.
و در بخش سوم نیز ابعاد متفاوت یافتن راه حل برای این معضل دینی – اجتماعی بررسی گردید و راهکارهایی از اساتید این عرصه، آقایان جوان آراسته، لطیفی، حسامی و مهدی پور، در ضمن مصاحبه های صورت گرفته در حل این مسئله منعکس شده است.
جهت تهیه نشریه می توانید با دفتر نشریه به شماره 32910663-025 تماس حاصل فرمایید.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید