دوری از فساد

قرآن : ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذيقَهُمْ بَعْضَ الَّذي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ   (سوره روم ، آیه 41)
ترجمه: فساد و پریشانی به کرده بد خود مردم در همه برّ و بحر زمین پدید آمد تا خدا هم کیفر بعضی اعمالشان را به آنها بچشاند، باشد که (از گنه پشیمان شده و به درگاه خدا) باز گردند.
حدیث: امام صادق(ع) : سياتي علي النّاس زمان لا ينال الملك فيه الّا بالقتل و التّجبّر و لا الغني الّا بالغصب و البخل و لا المحبّه الّا باستخراج الدّين و اتباع الهوي؛... (اصول کافی ، ج2 - ص 91)
ترجمه: به زودي زماني فرا مي رسد كه در آن به سلطنت رسيدن ممكن نيست، مگر با سركشي و كشتار؛ توانگري ممكن نيست، مكر با بخل ورزيدن و خوردن مال و حق ديگران و دوستي و محبّت كردن ممكن نيست، مگر با كنار گذاشتن دين و پيروي از خواهشهاي نفس...

امام خمینی(ره) : بدبختی و خوشبختی ملت‌ها بسته به اموری است كه يكی از مهمات آن صلاحيت داشتن هيأت حاكمه است. اگر چنانچه هيأت حاكمه، كسانی كه مقدرات يك كشور در دست آن‌هاست، اين‌ها فاسد باشند، مملكت را به فساد می‏كشند؛ همه بُعدهای مملكت را رو به نيستی و فساد می‏برند. (صحیفه امام، ج 5 ، صفحه 315)
امام خامنه ای: اما دولت اسلامی‌ای كه بتواند مقاصدی را كه ملت ايران و انقلاب عظيم آن‌ها  داشت، تأمين كند، دولتی است كه در آن رشوه نباشد، فساد اداری نباشد، ويژه‌خواری نباشد، كم‌كاری نباشد، بی‌اعتنايی به مردم نباشد، ميل به اشرافی‌گری نباشد، حيف و ميل بيت‌المال نباشد.(بيانات در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران، 28/5/1384)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید