خوش قولی و عمل به وعده ها


آیه شریفه  : وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ (سوره : مومنون ، آیه : 8)
ترجمه :  مومنان رستگار کسانی هستند که امانتدارند و به عهد و پیمان خویش وفا می کنند.(به مردم و جامعه دروغ نمی گویند و بر سر قول خود ایستاده اند)
روایت : الامام علی (ع) : ذِمَّتِي بِمَا أَقُولُ رَهِينَةٌ وَ أَنَا بِهِ زَعِيمٌحُرّاً (نهج البلاغه، نامه 50 )
ترجمه : امام علی (ع) می فرماید : من در گرو گفته های خویش هستم و خود ضامن اجرای آن ها خواهم بود.

 

امام خمینی(ره) : مردم به جاي برنامه دادن، عمل مي خواهند. هيچ ديگر شماها عذري نداريد و ما هيچ كدام ديگر عذري نداريم. در طول اين مدت هي عذرهائي بود و واقعا هم عذر بود. مردم دين خودشان را به جمهوري اسلامي تاكنون ادا كردند، به تكليف خودشان مردم عمل كردند، اشكال در ماهاست بايد ما جواب مردم را بدهيم. (صحيفه امام، ج 15 ، ص 122)

امام خامنه ای : با يك گفته‌ی ناسنجيده، توقعی را كه قابل برآورده شدن نيست يا به‌زودی قابل برآورده شدن نيست، در مردم زنده نكنيد، تا تلاقی بين قول و عمل از نظر مردم ناممكن جلوه نكند. (بيانات در ديدار استانداران سراسر كشور 08/12/1384)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید