سی و نهمین نشست حلقه علمی موسسه صراط مبین برگزار شد

  • پنج شنبه, 08 اسفند 1392 04:06
  • بازدید 5400 بار

در ادامه سلسله نشست های حلقه علمی ولایت فقیه که به طور منظم توسط معاونت پژوهش موسسه صراط مبین برگزار می شود، سی و نهمین جلسه از این سلسله نشست ها روز سه شنبه مورخه 6/12/92 در محل موسسه صراط مبین برگزار شد.

در ادامه برگزاری نشست های حلقه علمی ولایت فقیه که به طور منظم توسط معاونت پژوهش موسسه صراط مبین برگزار می شود، سی و نهمین جلسه از این سلسله نشست ها روز سه شنبه مورخه 6/12/92 در محل موسسه صراط مبین برگزار شد.
در این نشست اساتیدی چون حجج الاسلام والمسلمین دکتر ارسطا، دکتر جوان آراسته ، استاد علی اکبریان، استاد شاکرین و دکتر کاویانی و استاد هدایت نیا حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، در این نشست عنوان «آیا هدف وسیله هدف را توجیه می کند؟» مطرح شد و بحث پیرامون این مساله مطرح شد .
در این جلسه اعضای حاضر به این نتیجه رسیدند که قاعده اولیه این است که هدف وسیله را توجیه نمی کند مگر در جایی که اهم بودن هدف بر اساس موازین قطعی کتاب و سنت احراز شود و راه رسیدن به آن هدف منحصر به آن وسیله باشد. البته لازم به ذکر است احراز نظر شارع در خصوص موارد اهم بودن هدف برای هر کسی قابل دستیابی نیست .
با توجه به اتمام وقت جلسه ادامه بحث به جلسه بعدی موکول ش

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید