مشارکت و تعاون


آیه شریفه  : ... وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى... (سوره : مائده  ، آیه : 2)
ترجمه :  ... در نیکوکاری و پرهیزگاری ، یکدیگر را کمک کنید و به یاری هم بشتابید.
روایت :  الامام الرضا (ع) عن آبائه (ع) : وَأَفْضَلُهُمْ عِنْدَهُ أَعَمُّهُمْ نَصِيحَةً ، وَأَعْظَمُهُمْ عِنْدَهُ مَنْزِلَةً أَحْسَنُهُمْ مُؤَاسَاةً وَمُؤَازَرَةً  (عیون اخبار الرضا ، ص 308 )
ترجمه : امام رضا (ع) از پدرانش نقل می کند که امام سجاد(ع) فرمودند : برترین مسلمانان نزد پیامبر کسی بود که بیشتر از همه خیرخواه مسلمانان بود و محترم ترین مسلمانان نزد او کسی بود که بهتر از همه به کمک رسانی و مددکاری دیگران می پرداخت. ( در واقع سود و منفعتش بیشتر به مسلمانان می رسید)

امام خمینی(ره) : هر كس هر كاري را مي تواند بايد به طور مقتضي، با صبر و تحمل و تحمل مزاحمات، تحمل زحمات اقدام بكند. اگر همچو چيزي شد يك مملكت آباد و صحيح و خوب محقق خواهد شد. (صحيفه امام، ج 5 ، ص 525)
امام خامنه ای : ما وظيفه داريم برای آبادانی كشور تلاش كنيم و سازندگی را در همه‌ی ابعاد طبيعت و شهرها و روستاها و اقتصاد و صنعت و كشاورزی و اشتغال و... محقق سازيم. (سخنرانی در مراسم بيعت وزير آموزش و پرورش، معلمان و جمعی از دانش آموزان استان تهران 26/03/1368)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
محتوای بیشتر در این بخش: « زندگی بدون ظلم آزادی »

پیام هفته

قانون شکنی
آیه شریفه : إِنَّمَا ﭐلسَّبِيلُ عَلَى ﭐلَّذِينَ يَظْلِمُونَ ﭐلنَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي ﭐلْأَرْضِ بِغَيْرِ ﭐلْحَقِّ أُوْلَـٰئِکَ لَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ  (سوره مبارکه شوری ، آیه 42)ترجمه : گناه بر کساني است که به مردم ظلم مي‏کنند ، و بدون داشتن بهانه‏اي و حقي مي‏خواهند در زمين فساد و ظلم کنند ، آنان عذابي دردناک دارند. روایت : قال علی( ع ): من تعدی الحق ، ضاق مذهبه.  (بحار الانوار ، ج 77 ، ص 211 )ترجمه : امام علی(ع) مي‌فرمايد: هر کس از حق (قانون) تجاوز کند ، در تنگنا گرفتار می آید.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید