چاپ کردن این صفحه

تبلیغات دینی در حکومت دینی

«فلسفه ی وجودی حکومت دینی حفظ دین و ارزش های اسلامی و ترویج، تبلیغ، تثبیت و تعالی بخشیدن باورهای دینی مردم و جوامع بشری است.مهم ترین هدیف این حکومت رهانیدن انسان ها از ظلمت به سوی نور و مهیّا ساختن مقدّمات سیر و سلوک معنوی تا رسیدن به خلیفه اللهی است. تحقق این موضوع بدون تبلیغ و عملکرد درست حکومت امکان پذیر نیست.کتاب حاضر عهده دار تبیین موضوع تبلیغات دینی در حکومت دینی و آسیب شناسی آن و نیز سنجش آن با حکومت غیر دینی است.»

 

این کتاب 440 صفحه ای به همت اکبر اسد علی زاده در پنج بخش به همت مرکز مطالعات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شد.
بخش اول آن با عنوان کلیات در سه فصل به مباحثی چون نگاهی کوتاه به پیش نیاز پژوهش تبلیغات دینی، بررسی مفاهیم این پژوهش و مباحث نظری در خصوص تبلیغات دینی در حکومت دینی پرداخته ودر بخش دوم  که با عنوان وظائف و کارکردهای حکومت دینی مشخص شده است، در چهار فصل به  وظائف و کارکردهای دینی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، حقوقی و سیاسی حکومت دینی پرداخته شده است.
مقایسه حکومت های دینی و غیر دینی که بخش سوم این کتاب را تشکیل می دهد شامل  سرفصل هایی چون حکومت های موجود در جهان، بررسی انواع حکومت، حکومت های دینی و غیر دینی و اصول و مولفه های حکومت های دینی و غیر دینی  است.
چهارمین بخش کتاب با عنوان آسیب های حکومت دینی به انواع آسیب های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی پیش روی حکومت های دینی پرداخته ودر پنجمین بخش کتاب که به آسیب شناسی تبلیغات دینی در حکومت های دینی می پردازد از مباحثی چون جایگاه تبلیغ و اثر بخشی آن در حکومت اسلامی و آسیب شناسی تبلیغات دینی سخن به میان آمده است.
براساس این گزارش، در این فصل یکی از عمده تلاش های دشمنان دین در برابر اسلام، ایجاد فرقه های نوظهور در جوامع اسلامی معرفی شده است و برخی از این فرقه ها همچون شیطان پرستی، بهائیت، رام الله، رشاد خلیفه و مدعیان دروغین مهدویت به اختصار معرفی شده اند.
گفتار دوم این فصل نیز به آسیب شناسی درونی تبلیغات دینی آسیبهای مربوط به نهادهای حکومتی، روشنفکران، مردم و مبلغان دینی پرداخته است.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)