سخن ناشر

سخن ناشر
پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و برپایی جمهوری اسلامی، نوع جدیدی از حکومت را به جهانیان عرضه داشت که پس از قرن­ها، پیوند سیاست و دیانت را به نمایش گذاشت و همچنین در هم تنیدگی جمهوریت و اسلامیت در یک نظام سیاسی، نوید بخش آغاز راهی جدید در عرصه سیاست بود.


اما از سوی دیگر، به علت نبود تجربه حکومت­داری توسط شیعه، مباحث مربوط به موضوعات و مسائل حکومت اسلامی کمتر در آثار علمی اندیشمندان و صاحب­نظران شیعی، مورد بررسی قرار­گرفته است. با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت اسلامی با محوریت ولایت فقیه، نیازهای علمی جدیدی در این زمینه بروز کردند که توجه هر چه بیشتر  نهادها و موسسات علمی جهت غنی سازی و تعمیق بنیان­های نظری در این زمینه را می­طلبد.
«موسسه صراط مبین هدایت» با آگاهی کامل از لزوم تدقیق       اندیشه­ورزانه در موضوعات و مسائل حکومت اسلامی به ویژه اصل ولایت فقیه، در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت اساتید و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی حرکتی جدید را شروع نماید و امیدوار است تا با انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی مانند: برگزاری نشست­های علمی، تشکیل حلقات و دوره­های تخصصی حکومت اسلامی و ولایت فقیه، تدوین و نشر کتب علمی و ترویجی، ارائه محصولات علمی در عرصه مجازی و ... نقش خود را - و لو اندک- در تحقق اندیشه­های ائمه معصومین در ایجاد حکومت اسلامی شایسته با تمام مولفه­ها و سنجه­های آن ایفا نماید و بر اساس رهنمودهای آن پیر سفر کرده –حضرت امام خمینی - و مقام معظم رهبری، فصل جدیدی از پژوهش­ها و فعالیت­های علمی را در حوزه حکومت اسلامی و اصل ولایت فقیه بگشاید.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
محتوای بیشتر در این بخش: مقدمه »

پیام هفته

دوری از فساد
قرآن : ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذيقَهُمْ بَعْضَ الَّذي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ   (سوره روم ، آیه 41)ترجمه: فساد و پریشانی به کرده بد خود مردم در همه برّ و بحر زمین پدید آمد تا خدا هم کیفر بعضی اعمالشان را به آنها بچشاند، باشد که (از گنه پشیمان شده و به درگاه خدا) باز گردند.حدیث: امام صادق(ع) : سياتي علي النّاس زمان لا ينال الملك فيه الّا بالقتل و التّجبّر و لا الغني الّا بالغصب و البخل و لا المحبّه الّا باستخراج الدّين و اتباع الهوي؛... (اصول کافی ، ج2 - ص 91)ترجمه: به زودي زماني فرا مي رسد كه در آن به سلطنت رسيدن ممكن نيست، مگر با ...

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید