فصل چهارم:شايستگي رهبر فرزانه انقلاب براي رهبري در كلام فقها و بزرگان

فصل چهارم:شايستگي رهبر فرزانه انقلاب براي رهبري در كلام فقها و بزرگان

آيت الله بهاءالديني (قدس سره):

بعد از امام خميني (قدس سره) اگر بشود به كسي اعتماد كرد به اين سيد است.

 

حضرت آيت الله خامنه اي ذخيره الهي مي باشد. مخالفت با ولايت فقيه كار ساده اي نيست، هنگامي كه ميرزاي شيرازي بزرگ مبارزه با دولت انگليس را آغاز كرد يك روحاني با او مخالفت نمود، ميرزا او را نفرين كرد و نفرين، باعث محروميت او از سلك روحانيت گرديده و پسرش جوانمرگ شد. (1)

آيت الله فاضل لنكراني (قدس سره):

تصريح امام عظيم الشان (ره) در موارد متعدده به صلاحيت و شايستگي رهبري حضرت آيت الله خامنه اي، دليل عمده بر مقام اجتهاد معظم له مي باشد. (2)

آيت الله علي مشكيني (قدس سره):

بر همه مسلمين جهان واجب موكد شرعي و عقلي است كه حضرت مستطاب آيت الله خامنه اي را به فقاهت و ولايت امر مسلمين بشناسند كه واجد مقام فقاهت، اجتهاد و حائز ساير شرايط ولايت است. (3)

آيت الله العظمي اراكي (قدس سره):

ملت ايران قدر اين نعمت الهي را مي دانند و اكنون از وارث امام خميني (قدس سره) تبعيت مي كنند. انتصاب شايسته حضرتعالي به مقام رهبري، مايه دلگرمي است. (4)

آيت الله العظمي بهجت (قدس سره):

خواب ديدم در مجلسي حضرت امام زمان (عج) با علماء برجسته حضور داشتند كه شما (رهبر انقلاب) وارد شديد، حضرت برخاستند و شما را به كنار خود دعوت كرده، شما نشستيد. (5)

حجه الاسلام سيد حسن نصرالله:

ولايت فقيه از عقيده ديني ما است و در قانون اساسي لبنان بي احترامي به موضوع ولايت فقيه توهين به اعتقادات ماست و اين را اجازه نخواهيم داد. (6)

آيت الله حسين نوري همداني:

مقام معظم رهبري داراي مديريت، شجاعت و بصيرت به اوضاع جهان و مسلمانان را دارند. (7)

آيت الله محمدتقي مصباح:

من درباره وي‍‍ژگي هائي كه خداوند متعال به ايشان عطاء فرموده نمي توانم صحبت كنم، ولي در چند جمله كوتاه فقاهت توام با تقوي، تيزهوشي با سعه صدر، مديريت توام با تعبد، احتياط توام با شجاعت و شهامت، روح عبادت، اخلاق و اعتماد به نفس توأم با توسل به حضرت ولي عصر (عج) در ايشان جمع شده است. (8)

آيت الله سيد عباس خاتم يزدي عضوشوراي استفتائات امام خميني(ره) و آيت الله العظمي اراكي (ره): نايب بزرگ حضرت امام حجت (عج) و زعيم و علامه مجاهد فقه آيت الله العظمي خامنه اي(ره) داراي ابعاد فكري هستند. (9)

آيت الله هادي روحاني:

مرجع بايد كسي باشد كه به مكان و زمان مسلط باشد و ما كسي را غير از حضرت آيت الله خامنه اي كه "جامع" است به اين "جامعيت" نمي يابيم . (10)

آيت الله موسوي همداني:

خصائص، امتيازات و مرجحاتي در وجود آن شخصيت بزرگ، متبلور است. (11)

آيت الله ابوالفضل خوانساري:

نظريه اينجانب اين بوده كه حضرت آيت الله خامنه اي رساله بنويسند. اگر مصلحت بدانند هفته اي سه روز به قم مشرف شده و براي طلاب درس را شروع بفرمايند و زمام حوزه علميه را در دست گيرند. (12)

آيت الله مهدوي كني:

تعيين آيت الله خامنه اي الهامي بود از الهامات الهي و رحمتي بود از طرف خداوند كه ايشان از مجتهدي عادل و از ياران صديق امام خميني است (13)

يادگار امام خميني مرحوم آقاي سيد احمد خميني (قدس سره):

- اطاعت از خامنه اي، اطاعت از امام است.

- هركس بگويد كه اطاعت از امام غير از اطاعت از حضرت آيت الله خامنه اي است، در خط آمريكاست.

- امروز هم ما رهبرداريم. ولايت فرقي نمي كند امام عليه السلام يا رسول صلي الله عليه و آله ولايت امروز درست مثل زمان امام خميني است.ببينيم رهبري چه مي گويد.

- ما سرباز تحت امر رهبر معظم انقلاب هستيم و بر ما واجب است كه از فرمانده خود اطاعت كنيم. (14)

فرمايشات امام خميني (قدس سره) در موارد متعدد:

- اينجانب از سالها قبل از انقلاب با جنابعالي ارتباط نزديك داشته ام و به حمدالله همان ارتباط تاكنون باقي است. جنابعالي را يكي از بازوهاي تواناي جمهوري اسلامي مي دانم و شما را چون برادري كه آشناي به مسائل فقهي و متعهد به آن هستيد و از مباني فقهي مربوط به ولايت مطلقه فقيه جدا جانب داري مي كنيد، مي دانم و در بين دوستان و متعهدان به اسلام و مباني اسلامي از جمله افراد نادري هستيد كه چون خورشيد روشني مي دهيد. (15)

- اينان به كسي سوء قصد كردند كه آواي دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمين جهان طنين انداز است.

- خداوند متعال بر ما منت نهاد كه افكار عمومي را براي انتخاب رئيس جمهوري متعهد، مبارز در خط مستقيم اسلام و عالم به دين و سياست هدايت فرمود.

- من به شما خامنه اي عزيز تبريك مي گويم كه در جبهه هاي نبرد با لباس سربازي و در پشت جبهه ها با لباس روحاني به ملت مظلوم خدمت نموده از خداوند سلامتي شما را براي ادامه خدمت به اسلام و مسلمين خواستارم.

- شما سربازي فداكار در جبهه جنگ، معلمي در محراب، خطيبي توانا در جمعه و جماعات و راهنمايي دلسوز در صحنه انقلاب هستيد.

- من آقاي خامنه اي را بزرگش كردم. (16)

- اينجانب با اطلاع از مقام و مرتبت متفكر و دانشمند محترم جناب آقاي سيد علي خامنه اي (ايده الله تعالي) رأي ملت را تنفيذ نمودم. (17)

- شما از سلاله رسول اكرم صلي الله عليه و آله و خاندان حسين بن علي عليه السلام هستيد و جرمي جز خدمت به اسلام و كشور اسلامي نداريد. (18)

پی نوشت ها


1- آيت بصيرت، ص 131.
2- مرجعيت، سازمان تبليغات اسلامي.
3- همان.
4- جرعه نوش كوثر، مؤسسه قدر و ولايت، ص 275.
5- نشريه ماه تمام، پناهيان.
6- كيهان، ش 19390، 30/3/1388.
7- پرتوي از خورشيد، شيرازي، علي، ص 33.
8- كيهان، ش 19390، 30/3/1388.
9- مرجعيت، ص 18.
10- همان، ص 29.
11- همان، ص 19.
12- همان، ص 58.
13- جرعه نوش كوثر، قدر ولايت، ص 277.
14- ديدگاه ها، معاونت پژوهشي مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني، صص 52 و 62، چاپ نشر سوره چاپ اول.
15- صحيفه نور، جلد 20، صص 14، 173، 179.
16- صحيفه نور، ج 51، ص 139.
17- حكم تنفيذ رياست جمهوري 17 مهر 1360.
18- همان.

 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید