حضرت زهرا(س) معیار رضوان و غضب الهی است.

  • دوشنبه, 07 بهمن 1398 14:39
  • بازدید 1452 بار

مقام رضوان دارای کبریایی بیشتر و نعمتی عظیم است که به هر فردی اعطا نخواهد شد و در قرآن کریم به اهل سبقت و تابعان از اهل سبقت وعده داده‌شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: مدار غضب و رضوان خداوند در شخصیت باعظمت بانوی دوعالم نهفته است و روایات مختلفی هستند که این روایت را توضیح می‌دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس روایت خداوند به غضب حضرت زهرا سلام‌الله علیها غضب و به رضایت ایشان راضی می‌شود.
وی افزود: مدار غضب و رضوان خداوند در شخصیت باعظمت بانوی دوعالم نهفته است و روایات مختلفی هستند که این روایت را توضیح می‌دهند.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مقام رضوان امتیازش در میان مقامات بهشت این است که عبد در مقامی قرار می‌گیرد که خداوند از او راضی می‌شود و عبد هم طعم رضای خداوند را می‌چشد که از همه لذات بهشتی برای انسان بالاتر است.
وی تأکید کرد: بهشت وادی طهارت بندگان خداست و هیچ فرد بهشتی در بهشت به خاطر لذات از خداوند غافل نمی‌شود با اینکه غرق در لذات خواهند بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: بهشتیان متناسب با مراتب بهشتی خود از نعمات بهره‌مند خواهند شد اما در دنیا امکان دارد انسان زمان بهره‌مندی از لذات حلال گاهی دچار غفلت از خداوند شود که در بهشت چنین غفلتی نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: تمام درجات بهشت درجات توجه به خداوند است و مؤمنان می‌توانند در دنیا هم با رشد خود مثل بهشت باشند و غرق در لذات بوده و درعین‌حال متوجه خداوند نیز باشند.
سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: جنس لذات بهشتیان با دنیا متفاوت است بنابراین درجه اهل رضوان یک درجه بسیار عالی و ویژه بندگان خاص بوده که منجر به شیرینی رضوان الهی می‌شود.
وی یادآور شد: چشیدن طعم رضوان الهی و بهره‌مند شدند از لذت رضوان بالاترین نعمت در میان تمامی نعمات بهشتی است.
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مقام رضوان دارای کبریایی بیشتر و نعمتی عظیم است که به هر فردی اعطا نخواهد شد و در قرآن کریم به اهل سبقت و تابعان از اهل سبقت وعده داده‌شده است.
وی افزود: اهل سبقت طبق روایات به انبیای الهی، شیعیان کامل و حضرات معصومین تعبیر شده است و در حقیقت اهل سبقت تابعین ولایت علوی و رسالت نبوی هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: طریق رسیدن به مقام رضوان تبعیت از رسول خدا(ص) و حضرت علی علیه‌السلام است و خداوند آدرس رسیدن به مقام رضوان را در ذیل غضب و رضایت خود از حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌دهد.
سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: وادی رضوان الهی، توجه به حضرت زهرا سلام‌الله علیها است و فردی که ولایت حضرت علی علیه السلام را داشته باشد می‌تواند مقام رضوان را درک نماید.

پاورقی

منبع: خبرگزاری حوزه
hawzahnews.com/news/883218

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید