چاپ کردن این صفحه

پرده نشین بیت النور، خوش آمدی...

به بهانه میلاد کریمه اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) 

صبحگاه همزمان با تابش آغازین اشعه های خورشید ماه ذی القعده فرشتگان آمدنش را بشارت دادند. بانویی که میزبان شهر ولایت(قم) و سفره کرامات اهل بیت(علیهم السلام) است. پرده نشین بیت النور قم که در اقامت ۱۷روزه با انفاس مسیحایی و دامان کبریایی اش همه روزه شفابخش اندوه وماتم چشمان امیدوار و مأوی و ملجأ دلهای نیازمند‌ی است که  بر سر خوان کرمش و بر ساحل مواج لطف اهلبیت به انتظار نشسته اند.
درود بر این مسافر مدینه که به برکت قدومش رایحه پیامبر(صلّی الله عليه و آله و سلّم ) در قم وزیدن گرفت و قامت رعنایش نشان از غربت فاطمه (سلام الله علیها) داشت.

یکی از کارشناسان مذهبی با اشاره به تولد دختر امام هفتم در اول ذی القعده سال 173 گفت: بشارت وجود و مقام عظمای شفاعتش را امام صادق(علیه السلام) پیش از تولد پدرش به شیعیان، مقام عصمتش را امام رضا(علیه السلام) و باب الجنة بودنش را امام جواد(علیه السلام) شهادت داد.
فخرروحانی افزود: حضرت فاطمه معصومه  آئینه تمام نمای صبر خدیجه (سلام الله علیها) و عصمت فاطمه (سلام الله علیها) و جلال و هیبت ملکوتی زهرای مرضیه(سلام الله علیها) وعرفان زینب (سلام الله علیها) و هستی کاظم (سلام الله علیه) و درّ رضا (علیه السلام) است. بانویی که با کوله باری از اندوه و رسالت و مسئولیت، عَلَم هدایت را از مدینه بر دوش نهاد و تا دیار قم به عشق ولایت راه پیمود و خانه نشین کویر قم گردید تا زائران خسته رضوی خاک کویش را تربت شفابخش و توتیای دیده کنند.
وی بیان کرد: حضور فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در قم اعلان این حقیقت است که اردوگاه ولایت همواره از حضور مدافعان و پیشگامان دفاع از حریم اهل بیت عصمت نام نویسی می‌کند و این عرصه نه تنها زن و مرد نمی‌شناسد که باید گفت حضور زنان به این نمایش جلوه ویژه ای می‌بخشد. حقیقتاً چه کسی میتواند منکر تأثیر حضرت زهرا در دفاع از ولایت باشد یا منکر تأثیر زینب در عاشورا و فاطمه معصومه برحریم تشیع علوی؟
این کارشناس مذهبی ادامه داد: به همین دلیل است که باید گفت با آن که  قم از ابتدا پیشینه تشیع علوی داشت اما حضور فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به این شهر جلوه‌ی ویژه ای داد و نگین مرکزیت جهان تشیع را به او بخشید و معدن راویان و محدثان و نمایشگاه حضور و حیات تشیع گردید.

حضرت معصومه (سلام الله علیها) الگوی تمام دختران مسلمان
فخر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره الگو بودن محدثه آل طه برای همه زنان و دختران عنوان کرد: حضرت معصومه(سلام الله علیها) می‌توانند به لحاظ اخلاق، رفتار و عبادت الگو بسیار خوبی برای همه زنان و دختران و مسلمان باشد و حتی در زمانی که ایشان در بستر بیماری قرار داشتند سجاده‌ای پهن کرده و دائما در حال عبادت بودند.
وی با اشاره به ویژگی های دختر مسلمان ابراز داشت: با توجه به سیره اخلاقی حضرت معصومه(سلام الله علیها) می توان سه شاخصه اصلی برای زن و دختر مسلمان برشمرد؛ نخست معرفت و شناخت نسبت به خدای خود و تکلیفی است که برگردن او نهاده شده است و این که بداند هدف از خلقت او چه بوده است که همین شناخت مسیر و هدف می تواند دختران جامعه ما را بحران ها و نگرانی های موجود نجات بدهد.
این کارشناس مذهبی با ابراز انزجار از رسانه های ضد دینی که تمام هزینه خود را صرف سرکوب کردن خواسته ها، نیازها و ادراکات می کنند، اضافه کرد: خداوند در وجود دختر ادراک های زیبایی قرار داده و جسم و روح را لطیف خلق کرده است؛  ویژگی دوم دختر مؤمن شیعه محبت است که به دنبال معرفت در وجود او ظاهر می شود.
فخرروحانی گفت: مقامی که حضرت معصومه(سلام الله علیها) دست پیدا کرد اکتسابی بود چراکه وی معصوم نبودند، بنابراین دختران جامعه ما با الگو گیری از این بانوی کرامت می توانند در مسیر ایشان قدم گذاشته و مقرب درگاه الهی شود.

محبت به خدا، شاخصه اصلی زینب ثانی
وی عنوان کرد: اگر محبت و معرفت واقعی الهی در وجود دختر و زن جامعه اسلامی نمود پیدا کرد، اطاعت به وجود می آید که حضرت معصومه(سلام الله علیها) نیز به خاطر اطاعت محض از خداوند مقام پیدا کرد و چون به خدا متصل شد ما برای وی ارزش قائلیم و حضرت رضا(علیه السلام) نیز آن مقام های بزرگ را به همین دلیل برای خواهر بزرگوارشان بیان کرده است.
این کارشناس مذهبی افزود: محبت به خدا، محبت به ولی خدا و معرفت است که اطاعت را به همراه دارد و همین موضوع می تواند حجاب، عفت و حیا را در زن تضمین کند؛ چرا که انسان عاشق مطیع محض معشوق خود می شود و دختری که عشق واقعی یعنی خدا را درک کند نمی تواند به دستورات گوش فرا ندهد.
فخرروحانی تصریح کرد: کریمه اهل بیت(علیه السلام) حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) همچنین الگویی در تبعیت از ولی زمان است که امیدواریم بانوان جامعه اسلامی با الگوبرداری مناسب از تمام زوایای زندگی با برکت این بانوی ممتاز و نمونه اسلامی در مسیر پرتلاطم زندگی موفق و پیروز باشند.

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)