مصاحبه "صراط مبین" با محمدرضا اسحاقیه ، رئیس مرکز مداخله در بحران سازمان بهزیستی استان قم : خانواده امروزی ، الگوی نامناسب برای فرزندان

  • شنبه, 03 مرداد 1394 13:08
  • بازدید 4429 بار

 با هدف تکمیل پروژه آُسیب شناسی فرهنگی استان قم و در جهت بررسی اقدامات صورت گرفته و نیز اطلاع از مسائل موجود در استان قم جلسه ای با رئیس مرکز مداخله با بحران بهزیستی قم برگزار گردید که چکیده مطالب مطرح شده را در ادامه می بینید .

 

مرکز مداخله در بحران سازمان بهزیستی استان قم ، دارای دو واحد اورژانس اجتماعی 123 و مرکزبحران می باشد که واحد اورژانس اجتماعی نیز متشکل از یک کارشناس خط 123 و دو کارشناس تیم سیار است، که پس از تماس با این واحد در صورت نیاز با مراجعه تیم سیار به محل مشکل پیگیری می شود.
آقای اسحاقیه خاطر نشان کردند: باید به این نکته توجه داشت همان طور که متولیان ترویج فساد در جامعه هزینه های فراوانی را متحمل می شوند، ما نیز برای ترمیم این آسیب ها بایستی هزینه های لازم را متقبل شویم.
نکته قابل توجه دیگر اینکه متأسفانه خانواده ها علی رغم این که بیشترین تأثیر را بر روی فرزندان دارند درحال حاضر الگوی مناسبی در جامعه کنونی نیستند. تأثیرات تربیتی خانواده معمولا در سنین نوجوانی و بزرگسالی نمود پیدا می کند، بنابراین راهکارهای تربیتی و فرهنگی بایست ابتدا در ناظر به خانواده و در رتبه بعد متوجه نظام آموزشی کشور باشد.
شایان ذکر است که اکثر مراجعین به این مرکز نتیجه طلاق بوده اند یعنی یا مطلقه بوده و یا فرزند طلاق هستند.
همچنین از نظر وضعیت شخصی اکثر مراجعین به این مرکز سابقه ترک تحصیل، خودکشی، اعتیاد، اعصاب و روان و یا فرار از منزل را داشته اند. ایشان بیشترین مراجعین به این مرکز را در رده سنی 16 تا 18 سال بیان کردند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید