امنیت

آیه شریفه : و اذ قال ابراهيم ربّ اجعل هذا بلداً آمنا و  ... (سوره : ابراهيم  ، آیه : 35)

ترجمه : و ابراهيم گفت : ای پروردگار من ، اين سرزمين را ايمن گردان و ...

 

روایت : امام علي(ع) در نهج‌البلاغه مي‌فرمايد: وَ اُحْلُلْ عُقْدَةَ الْخَوْفِ عَنْ قُلُوبِهِمْ وَ ...  (نهج البلاغه ، نامه 18)

ترجمه : گره وحشت از دلهايشان بگشای و ...

امام خمینی(ره) : ... همه اینها مقدمه این است که یک آرامشی در این بلاد پیدا بشود و دنبال این آرامش یک سیر روحی پیدا بشود، یک هدایت به سوی خدا پیدا بشود. آن چیزی که اساس است سیر الی الله است، توجه به خداست، همه عبادات برای اوست. همه زحمات انبیاء از آدم تا خاتم برای این معنا هست که سیر الی الله باشد. (صحيفه امام، ج19، ص51)

امام خامنه ای : ارزش امنيت و وزنش در هر مجموعه‌ی اجتماعی و برای هر ملتی، با چيز ديگری قابل مقايسه نيست. اگر امنيت بود، دانش و پيشرفت و عدالت و سرافرازی و عزت و دنيا و آخرت در آن جامعه ميسر مي‌شود. امنيت كه نباشد، دستاوردهای بشری، دست‌نيافتنی مي‌شود. اين اولين دليلی است كه برای احترام به نيروهای مسلح و اهتمام به اين مجموعه‌ها، انسان ميتواند برای دل خود و رفتار خود اقامه كند. (بيانات در دانشكده علوم دريايي نوشهر 14/07/1388)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید