حوزه علمیه جایگاه علم، دانش و اصالت دینی است

مدیر حوزه های علمیه حضرت آیت الله اعرافی گفت: آنچه می ماند و در طول تاریخ اینگونه بوده خداجویی، خدا محوری و نیکی و خدمت به مردم است، حوزه های علمیه باید در قله این مسیر نورانی قرار بگیرند؛ حوزه باید جایگاه علم و دانش و عمق و اصالت دینی باشد

 آیت الله علیرضا اعرافی در آیین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید حوزه‌های علمیه استان سمنان که با حضور نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه، مدیران و معاونین حوزه های علمیه این استان در محل سالن جلسات دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان اظهارداشت: دانش محوری و تولید فکر و اندیشه ویژگی تاریخی حوزه های علمیه بوده و هست.
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به دومین سفر خود استان سمنان شرایط حوزه‌های علمیه این استان را شایسته قدردانی عنوان کرد وبا ستودن تلاش های صادقانه حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی نژاد در طول هفت سال تصدی پست مدیریت حوزه های علمیه استان سمنان اظهار داشت: مجاهدت مستمر حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد برای ارتقای مدارس علمیه استان ستودنی بوده و اکنون نیز امیدواریم حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با سابقه دیرین فضل و فعالیت و رای موافق تمامی اعضای شورای عالی در انتخاب ایشان گام های بلندتری در رشد و ارتقاء حوزه‌های علمیه استان سمنان برداشته شود.
حوزه علمیه ای که به جامعه خدمت نکند بی ثمر است
آیت الله اعرافی در ادامه با عنوان این مطلب که حوزه علمیه ای که به جامعه خدمت نکند بی ثمر است، خاطرنشان کرد: شرط اول دستگیری از مردم و جامعه، خدا محوری و وجود روح پرستش در تسبیح الهی است؛ همانا کمال مطلق در ظرف محدود افکار ما نمی گنجد.
وی اضافه کرد: اگر روحانی به عنوان عالم دینی می خواهد همچون پیامبری جامعه را متحول کند باید سه شرط داشته باشد، عبادت آمیخته با تسبیح خدا که ناشی از معرفت است، دانشی که از عالم غیب به پیامبر داده می شود و تلاشی که در راه تحقق احکام و ارزش های دین و این مسیر انجام می شود.
مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: ما هر لحظه در آزمون هستیم و اگر دنیا را بر آخرت مقدم بداریم تباهی نصیب ما می شود، حوزه باید جایگاه انسان هایی باشد که ارمانها را اصل می دانند، اگر سروش غیبی رسالت را نشنویم دنیا را بر آخرت مقدم می کنیم.
آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه جوانی و مسؤولیت ما دیر یا زود باز ستانده می شود، آنچه می ماند و در طول تاریخ اینگونه بوده خداجویی، خدا محوری و نیکی و خدمت به مردم است، افزود: حوزه های علمیه باید در قله این مسیر نورانی قرار بگیرند، حوزه باید جایگاه علم، دانش و عمق و اصالت دینی باشد.
وی با بیان اینکه سابقه علمی حوزه ها حتی در عصری که حوزه از علوم دیگر جدا شد بسیار ممتاز و برجسته بوده است، تصریح کرد: حوزه های علمیه مهد علوم و دانشمندان بسیار بزرگ بوده، سرآمدان اندیشه بشری در حوزه ها پرورش یافته اند، مکاتب بزرگ فلسفی در همین حوزه ها شکل گرفته، امروز افکار عمیقی که در فقه و اصول، فلسفه و رجال و کلام در حوزه های علمیه داریم قابل عرضه به مراکز علمی و اندیشه ورزی جهان است.

منبع

www.rasanews.ir/detail/News/589056/88

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید