چاپ کردن این صفحه

دوری از گناه و کارهای بد

قرآن : إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ و ... ( سوره نور ، آیه 19 )
ترجمه : كسانى كه دوست دارند زشتكارى در ميان آنان كه ايمان آورده‏ اند، شيوع پيدا كند، براى آنان در دنيا و آخرت عذابى پر درد خواهد بودو ...
حدیث
امام علی (ع) : لیس شیء افسد للامور و لا ابلغ فی اهلاک الجمهور من الشر (تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 258 )
ترجمه : عادل‏ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.


کلام امام خمینی(ره) :
در تهران مرکز مشروب فروشی بیشتر از کتابفروشی است، مراکز فساد دیگر الی ماشاءالله‌است. برای چه، سینمای ما مرکز فحشاست. ما با سینما مخالف نیستیم ما با مرکز فحشا مخالفیم. ما با رادیو مخالف نیستیم ما با فحشا مخالفیم. ما با تلویزیون مخالف نیستیم ما با آن چیزی که در خدمت اجانب برای عقب نگه داشتن جوانان ما و از دست دادن نیروی انسانی ماست، ما با او مخالف هستیم. (صحیفه نور، ج 6،  ص 15)
کلام رهبری :
پیش از انقلاب، تبلیغات رسمی و عمومی و همیشگی كشور ما، تبلیغاتی بود كه مردم را به فحشا و هرزگی و عیّاشی سوق می‌داد. حتّی در نقاط فقیر و عقب‌افتاده - جاهایی كه مردم به نان شب محتاج بودند - هم به نحوی برای عیّاشی و هرزگی امكاناتی فراهم بود. این امر به‌طور عمد در محیطهای جوان مثل دانشگاهها و سربازخانه‌ها - نه آن مقداری كه مقتضای طبیعی غریزه‌ی جوانی است - برای سرگرم كردن و فاسد شدن نسل، تشدید می‌شد. وقتی كه جوانان یك نسل فاسد شدند، دیگر ملتی وجود ندارد و مقاومتی به چشم نمی‌خورد. (بيانات مقام معظم رهبري در ديدار جوانان و دانشجویان سیستان و بلوچستان 1381/12/6)

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)