عدالت اجتماعی

آیه شریفه : إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ ( سوره نحل ، آیه 90)

ترجمه : خدا به عدل فرمان می دهد .

 

روایت : امام علي(ع) در نهج‌البلاغه مي‌فرمايد: «فليكن اميرالناس عندك في الحق سواء ... فانه ليس في الجور عوض عن العدل» (نهج البلاغه ، خطبه 216)

ترجمه : پس بايد در اجراي حق، امير مردم در نزد تو يكسان باشد ... به راستي عِوَضي به‌جاي عدل نيست.

امام خمینی(ره) : و از مزايايی كه در حكومت اسلام هست بر بشر روشن بشود تا بشريت بفهمد كه دين اسلام چه دينی است؛ و در روابط بين حكومت و ملت‌ها چه روابطی است و در طرز اجرای عدالت چه نحوی است، و شخص اول مملكت با رعيت چه جور فرقی دارد در زندگی.  (صحيفه امام، ج‏4، ص: 418)

امام خامنه ای :  دعوت به نظام اسلامی، منهای اعتقادی راسخ و عملی پيگير در راه عدالت اجتماعی، دعوتی ناقص، بلكه غلط و دروغ است و هر نظامی هرچند با آرايش اسلامی، اگر تأمين قسط و عدل و نجات ضعفا، و محرومين، در سرلوحه‌ی برنامه‌های آن نباشد، غيراسلامی و منافقانه است. (سخنرانی در مراسم اولين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينی(ره) 14/3/69)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
محتوای بیشتر در این بخش: « امنیت رعایت کرامت مردم »

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید